İş hayatımla ilgili geçmişte yaptıklarıma baktığımda bir çok hata yaptığımı görebiliyorum . Şansıma bir çoğu küçüktü ve iş hayatıma önemli zararlar vermedi . Yalnız bir tanesi büyüktü ve nerdeyse işimi batırıyordu .
Lisede okurken başladığım ilk işim internetten pazarlama stratejileri üzerineydi . En iyi dönemimizde yüksek kar marjlı milyonlarca dolarlık işler yapıyorduk .
İşimizi büyütmeye karar verdik ama ne yazık ki olumlu bir şekilde yapamadık .
Bir çok girişimci yapmakta olduğu işi büyütüp geliştirmeye çalışır . Biz çoğu gibi yapmadık ve farklı işler yapmaya karar verdik .
Ortağımla ilk yeni işimiz podcastlar üzerine firmaların internet reklamı vermesi üzerineydi . Firmalar beğendiklerine teklif verecekti .
Verimsiz reklamlar Reklamları podcastın başına ve sonuna yerleştirebiliyorduk . Gösterinin herhangi bir yerinde kullanamıyorduk .
Yüksek fiyatlar Reklam verenlerden yüksek ücretler talep ediyorduk .
Aceleciydik Ortağım yeni işe tüm zamanını harcadığından işlerle ilgili konuşamıyorduk . Bu en büyük yanlıştı .
Bu işteki başarısızlığımız sonrası ortağımla yazılım hizmetleri işine girmeye karar verdik . O güne kadar yazılım konusunda pek bir bilgimiz yoktu . İki şirket kurduk . Bir işimizi rakipler ücretsiz yapmaya başlayınca fazla harcama yapmadan durdurduk . Diğeri halen devam ediyor .
Yaptığımız girişimlerin sonunda ortağımla paramızın çoğunu kaybetmiştik . İlk işimiz kazançlı olsa da diğer işlere büyük harcamalar yapmıştık .
Yeni sektörlere girmek yerine bildiğimiz işlerde devam etme kararı aldık ve web barındırma işine girdik .
Bu işte neden dağıldığımızı anlatayım ;
Başka bir şehirdeki yetenekli üç çalışanla işe başladık . Bizim bulunduğumuz yere uzaklardı ve yönetmekte zorlanıyorduk .
Anlaşamayan çalışanlar Çalışanlardan ikisi birbiriyle evliydi . Bu durum çalışanlar arası ilişkileri etkiliyordu .
Zayıf Finans Durumları Çalışanlar maddi olarak iyi durumda değildi .Beş çocukları vardı . Bu yüzden onlara maaştan fazla destek olmamız gerekiyordu .
Uzaklık Yöneticilerimizin ürün geliştirme konusunda uzak bir yeri sürekli ziyaretinin gerekmesi ilave gider ve pazara sunumda gecikmelere neden oluyordu .
Zayıf İletişim Şirketler arası uzaklık haberleşmede eksikliklere neden oluyordu .
Hayır demeyi öğrenememiştik Çalışanların her dediğine evet diyorduk .
İki yılın sonunda bu işe milyonlarca dolar harcamıştık ve kendini yüzdürecek gibi görünmüyordu . Çalışanların iş bulması için birkaç ay daha devam etmeye karar verdik .
Sonuç olarak ;
Her ne kadar bizim gibi büyük hatalar yapmayacağınızı düşünseniz de böyle bir ihtimalde var . Gerçek bir girişimciyle gerçek olmayan arasındaki fark vazgeçmemektir . Vazgeçseydik büyük borçlarla baş başa kalabilirdik .
kaynak:quicksprout
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder