Bazen kızdırmak ,bazen güldürmek ,amaç düşündürmek '' Yaşanmış olaylar , gerçeklere yorumlar '' Sitede yer alan bilgiler yalnızca görüş niteliğindedir.
6 Haziran 2011 Pazartesi
Beğenilen İş Fikri Nasıl Başarısız Oldu
98 yılında newyorkta genç yatırım bankacıları tarafından kurulan bir internet şirketi olan kozmo , dvd kiralamadan kahveye kadar bir çok küçük ürünü bir saat içinde müşterilere teslim etmeyi planlıyordu .
İş modeli ürünlerin teslimini ücretsiz olarak , bisikletle gazete dağıtımına benzer bir biçimde yapılmasına dayanıyordu .
Model bazı iş analistleri tarafından düşük değerli ürünlerin bir yerden bir yere bir saat içinde taşınmasının aslında pahalı olduğu , ücretsiz ürün tesliminin sürdürülebilir olmadığı konusunda eleştiriliyordu .
Şirketin değeri ikiyüzelli milyon dolara kadar yükseldi . Ülke çapında onbir şehirde faaliyet göstermeye başladı .
1999 yılında 3,5 milyon dolar gelire karşın , 26 milyon dolar net zararı vardı .
İkibinbir yılında binyüz çalışanı varken faaliyetine son verdi .
Firma ile ilgili yapılan araştırmalarda şu sonuçlara varıldı .
Ürün teslimi konusunda hizmet veren firma internet kullanımının düşük olduğu bölgelerde büyümeye çabalamıştı .Bazı yerlerde neredeyse hiç sipariş gelmiyordu . Yeterli sipariş alınabilse kara geçebilirdi .
Yukarıdaki örnekle aynı konuda faaliyet gösteren urbanfetch ‘ de 99 yılında motosikletle ürün teslimi konusunda faaliyete başladı .
Ücretsiz ürün taşınması ve bazen sürpriz düşük fiyatlar yanı sıra siparişlerde şapka , tshirt gibi promosyonlarda veren firma ikibin yılında faaliyetlerini durdurdu , fakat ürün teslim departmanı bir kurye şirketince satın alındı .
kaynak:wikipedia
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder