Bazen kızdırmak ,bazen güldürmek ,amaç düşündürmek '' Yaşanmış olaylar , gerçeklere yorumlar '' Sitede yer alan bilgiler yalnızca görüş niteliğindedir.
10 Kasım 2010 Çarşamba
İş Fikirleri Nerede ?
İş fikirleri her yerde .
Bazen pazar trendlerinin dikkatlice araştırılması ve tüketici ihtiyaçlarıyla ortaya çıkar , bazense tesadüfen .
Bir iş yapmaya ilgi duyuyorsanız , fakat nasıl bir ürün veya servis satacağınızı bilmiyorsanız bu bilgiler size yardımcı olabilir .
İş fikriyle ilgili yeteneklerinizi gözden geçirin
Karlı bir iş yapmak için yeteneğiniz veya ispatlanmış bir başarınız var mı ?
Geçenlerde önceki yıllarını bir hastanenin temizlik servisini yönetmekle geçiren birisiyle konuşmuştum . Şimdi kendisinin temizlik servisi veren başarılı bir firması var .
Sürdürülebilir bir iş fikrine ulaşmak için kendine şu soruyu sor ;
Şu ana kadar ne yaptım ?
Ne yapabilirim ?
Birileri benim ürün veya servisime para ödemeyi kabul eder mi ?
Günlük olayları iş fırsatları yakalamak için aklınızda tutun
Dünyada olan bitenleri düzenli olarak izliyorsan , bilinçli olarak bir iş fikrine ulaşabilirsin .
Yeni bir ürün veya servis keşfet
Otuz yıl geriye döndüğünde internet servis sağlayıcıları , dizüstü bilgisayarlar var mıydı ?
Burada anahtar fikir , müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilecek ürün ve hizmetler bulup pazarla tanıştırmaktır .
Etrafına bak ve kendine sor . Bazı şeyleri daha iyi nasıl yapabilirim ?
Çevrendekilere sor . İlave hangi ürün veya servis hoşlarına gider ?
Bir hedef pazara konsantre ol ve insanların hoşuna gidebilecek iş fikirleri konusunda fikir jimnastiği yap .
Örneğin kuzey amerikada milyonlarca bahçıvan var . Onların bahçe işlerini daha kolay ve hızlı yapmaları için neler yapılabilir ?
Mevcut ürünlere değer katın
Ham bir ağaç kütüğü ile kullanıma hazır bir kereste arasındaki fark , bir yöntemle ona değer katılmasıdır . Değer katılması yalnızca ürünün değiştirilmesi olmayabilir . Ürüne hizmet ilave edilebilir veya farklı ürünler birleştirilebilir .
Örneğin yerel bir çiftlik ücret karşılığında evlere taze sebze , meyve teslimi yapmakta .
Öncelikle kafanda girişimciliğinin çerçevesini çizmelisin . Bu iş aslında bir ağaçtaki yaprakları bulmak gibidir .
Diğer pazarları araştırın
Bazı iş fikirleri yerel pazarlara uymasa da yabancı pazarlarda önemli etkiler yapabilir .
Örneğin yaban mersinine yerel pazarlarda pek talep yoktu . Bir girişimci Japonyada büyük talep olduğunu fark etti ve gemiyle göndermeye başladı .
Mevcut bir ürün veya hizmeti geliştirin
Bir ürün için keşke şöyle olsaydı diyebilirsin . Bunu yapacak sen de olabilirsin .
Örneğin belde çevrilen plastik bir halka olan hula hup küçük ve hafifti . Bir girişimci onu ağırlaştırıp çapını büyüttü ve bu şekliyle büyük talep gördü .
Aslında daha iyisi yapılamayacak çok az ürün veya hizmet vardır .
Bir moda yakalayın
Bazen pazarda , görünen bir neden olmaksızın hareketlenmeler oluşur ve bir çok insan onu talep etmeye başlar . Oluşan talep ise pazarla hızla buluşamayabilir . Örneğin kolbastı dansı ve buna uygun tshirtler veya başka aksesuarlar .
Moda etkisi bazen büyük sosyal trendler yaratır .
İş fikri bulma konusunda kafanızda bir şeyler oluşmaya başladı mı ?
Fikrinizi yazıya dökün . Aklınıza ilk gelen en uygunu olmayabilir . Yeteneklerinize ve isteklerinize en uygununu bulmaya çalışın .
kaynak:about
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder