Ürününüzün pazarda tutabileceği konusunda iyimsersiniz .
Aşağıdaki test iş fikriniz konusunda size yardımcı olacaktır .
Hedeflediğiniz pazarın potansiyelini nasıl görüyorsunuz ?
A – Çok büyük
B - Büyük
C - Normal
D – Dar
E - Çok küçük .
Pazar potansiyeli satış tahmini değildir . Burada Pazar özellikleri dikkate alınır . potansiyel düşükse risk oldukça yüksektir .
Ürününüze talebin trendi nasıl gelişebilir ?
A – Hızli ve önemli bir büyüme potansiyeli var .
B - Yavaş ve mütevazi büyüyen bir potansiyel var .
C – Uzun süre böyle kalabilecek , sabit bir talep var .
D – Azalmaya yeni başlamış bir talep var .
E – Hızla azalan bir talep var . Pazar bir süre sonra kalmayabilir .
Talep trendi büyüme oranına işaret eder .
Talebin istikrarlılığı nasıl görünüyor ?
A – Çok istikrarlı , dalgalanmalara karşı hassas değil .
B - İstikrarlı , değişimler önceden öngörülebilir .
C - Değişimler dikkatli incelenirse tahmin edilebilir .
D – İstikrarsız ve hassas , değişimleri tahmin etmek zor .
E – Çok istikrarsız , bir çok şeyden etkilenebilir .
Talep istikrarı satış tahminleri yapılması ile ilgilidir .
Ürünün ömrü ne kadar görünüyor ?
A – Çok uzun . On yıldan fazla .
B – Uzun , altı sekiz yıl olabilir ,
C – Dört beş yıl olabilir
D – Çok kısa , iki yıldan az .
Bazı ürünlerin ömrü kısayken , bazılarının ki uzundur . Uzun ömürlü olması pazara sunumda daha iyi planlar yapılmasına neden olurken , uzun süre ayakta kalabilecek bir iş olabilme şansını etkiler .Üç yıl ve daha kısa süreli ürünler yüksek oranda belirsizlik içerir . Kısa süre yaşayan bir çok ürün vardır . Onlar özel pazarlama , operasyon stratejileri , finansal stratejiler ‘le başarıyı yakalarlar .
Yan ürünlerle bağlantıları nasıldır ?
A – Çok yüksek
B - Yüksek
C – Çok fazla değil
D – Çok sınırlı
İlgili ürünler önemli . İlave ürünler ticari artılar sağlar . Yan ürünlerin potansiyelinin sınırlı olması , ürünün ömrü de kısaysa büyük riskler içerebilir .
kaynak:dartcreation
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder