Cazip bir iş fikriniz var ve müşterilerin ihtiyaçlarına çözümler üretme konusunda bir farklılık yarattığınızı düşünüyorsunuz .
Bu farklılık 50.000 kişilik bir pazara ulaşabiliyor , bir arkadaşınızın düşüncesi 500.000 kişilik bir pazara göz kırpıyorsa ikinizin de başarılı olmanız durumunda gelecek potansiyeli açısından biriniz daha şanslı olabilir .
Orta ve üst gelir grubundaki 50.000 kişilik bir pazarın avantajları olabilir mi ?
Bu potansiyel alt gelir grubundaysa , olumlu veya olumsuz etkileri neler olabilir ?
Üç gelir grubuna da ürünler sunabilir misiniz ? Yoksa bu bir dezavantaj mıdır ?
Tasarladığınız ürünün yerel pazarlardan fazlasına ulaşma şansı var mı ? Pazar , ileride 50.000.000 kişilik bir potansiyele dönüşebilir mi ?
İşe küçük başlansa da büyük düşünmek , gelecekte yeni pazarların size ‘’ hoş geldin ‘’ demesine yol açabilir .
Örneğin ;
Evlilik ürünleri üzerine amerikada bir girişimde bulunmayı planlıyorsunuz ;
İkibinsekiz yılında ;
2.190.000 çiftin evlendiği ,
Düğün pastası için 707 milyon dolar harcandığı bilgisi girişiminizin geleceği konusunda bir anlam ifade eder mi ?
Nişan törenlerine yönelik özel kurabiyeler ?
Gelin arabası süslemesi konusunda çiçekçilere yönelik aksesuarlar veya insanların arabalarını kendilerinin süslemesine yönelik , pratik , düşük fiyatlı , şık paketlenmiş ürünler ?
Nikah salonuna aceleyle yetişmeye çalışan davetliler ve ihtiyaçları ?
Girişimde kritik konular arasında yer alan pazar büyüklüğü ile ilgili yapacağınız fikir jimnastikleri , size farklı ufuklar konusunda yol gösterebilir .
Yukarıdaki yazıda basit bir şey yaptım ve yazının daha fazla kişinin dikkatini çekmesini gözönüne aldım . İnternette 9 kelime üzeri başlıkların arama motorlarında gözardı edildiği bilgisine dayanarak yazıya anlam veren başlığın 10 veya daha fazla kelimenin altında olmasını sağladım .
Böylece sizin bloga ulaşmanızı kolaylaştırırken , blogun daha fazla kişiye ulaşmasının yolunu açtım .
Çünkü arama motorları uzun başlıklardan hoşlanmaz .
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder