Yıllar içinde yüzlerce ürün geliştirdi .
Bu ürünler içinde geliştirdiği elektrikli diş fırçası yalnızca onbeş ay içinde amerikanın en çok satan diş fırçası oldu ve bu firmasını daha sonra 475 milyon dolara sattı .
J.Osher ,bir diğer firmasını ise yıllık 125 milyon dolar satışa ulaştıktan sonra Hasbro ‘ya sattı .
Başlangıç girişimlerindeki hatalar ile ilgili düşünceleri ise şöyle ;
Şirketimi sattıktan sonra kendi yaptığım , diğer girişimcilerin yaptığı hataları düşündüm ve şu sonuçlara ulaştım .
Sürdürülebilir gelir elde edilebilecek bir iş fikri bulmak için yeterli süre ayırmamak .
Bu konuda yeterli sermaye olup olmaması ve doğru insanlarla çalışıp çalışmamak önemli . Sanırım yeni bir iş yapmak isteyen insanların bir çoğu sürdürülebilir başarıyı yakalayamıyor . Çünkü orijinal iş kavramları sürdürülebilir değil . Yetenekleri olsa da iş fikirleri hatalı .
Pazar büyüklüğünün , zamanlamanın , pazara girişin , potansiyel pazarın yanlış hesaplanması .
Bir çok yeni girişimci fikirleri konusunda heyecanlıdır ve insanların neyi satın almak istediği konusunu gözden kaçırırlar . Örneğin Pazar büyüklüğünü elli milyon kişi olarak düşünürler ve yüzde ikisine satsam milyon adet derler . Fakat yüzde iki oldukça yüksek bir orandır . Bir çok ürün yüzde birden az satar .
Finansal ihtiyaçların doğru tahmin edilememesi .
Yapılan bazı masrafların satışları arttıracak etkisinin bulunmaması da gelir yaratmayan giderleri ortaya çıkartır .
Satışların yüksek olacağının tahmin edilmesi .
Pazar büyüklüğünü yanlış hesapladıysanız alabileceğiniz payı da yanlış hesaplarsınız . Başlangıçta satış hedefinin kara geçiş noktasına yakın olması daha gerçekçi olacaktır .
Gider tahminlerinin düşük tutulması .
Beklenmeyen nedenlerle oluşabilecek giderlerinde göz önüne alınması gerekir .
Çok sayıda çalışan ve yüksek ofis giderleriyle iş başlangıcı yapılması .
Henüz satışlar düşükken fazla anlamlı olmayabilir .
İşe başladıktan sonra oluşabilecek problemler konusunda çözümsüz kalınması .
Gerçekçi bir planlama yapsanız da böyle durumlar karşınıza çıkabilir . Örneğin banka faizleri yükselebilir , ürünler grevler nedeniyle yüklenemeyebilir . Böyle anlarda acil durum planları yoksa işler etkilenir .
Avantaj sağlamayan iş ortaklarıyla çalışılması .
Bu insanlar arkadaşlar da olabilir . Bir çok şirkette işin yüzde yirmibeşi bu tip ortaklarla yapılır . Gereksizdirler . Çünkü iş ortakları avantaj getirmelidir .
Yetenekli insanların işe alınması .
Yaptığım ilk işte akrabalarımı işe aldım . İşlerini yapamadıklarında ise çıkarmakta zorlandım . Sizin yetenekli çalışanlara ihtiyacınız bulunmakta .
Şirketin tamamının yönetilmesinin ihmal edilmesi .
Bu çok görülen bir durumdur . Sürenizin yarısını işin yüzde beşine ayırırsınız . Daima büyük resme bakın .
Problemleri çözmek yerine kolay vazgeçmek .
Örneğin iyi bir mühendis olduğunuzu düşünüyorsanız , geliştirdiğiniz ürünün en iyisi olduğunu kolay kolay kabul etmemelisiniz , ayrıca ürünü sizden çok müşterilerin beğenmesi önemli .
Kardan çok satış hacmine konsantre olmak .
Bir çok girişimci bu şekilde hareket ederek şirketinin büyüklüğünü çok sayıda çalışan olmasına , büyük işyerleri olmasına , yüksek satışları olmasına göre değerlendirir . Bankalar ve yatırımcılar böyle değerlendirmezler . Girişimcilerin başarısı şirketin büyüklüğünden çok karlılığına göre ölçülür .
Girişimcilerin bir çoğu fikir danıştıkları insanların gerçeği söylemesinden çok kendisini onaylamasını tercih eder .
Vizyon ‘un kilitlenmesi .
Bir çok girişimci satışa konsantre olmak yerine bir çok konu içinde kendini kaybeder . Sonrasında ürün istenilen şekilde pazara yerleşmez .
Uzun vadeli hedeflerden uzaklaşılması .
Ürününüzle neyi denediğiniz ve ve neyi yapabileceğiniz önemli . Milyar dolarlık bir şirket belki hayal olsa da milyon dolarlık şirket gerçek olabilir .
Şirket kimliği ve amaçlarının kilitlenmesi .
Şirketlerin kendileri birer üründür . Ürünlerin fazla konulara dağılmasından çok müşteriler firmanın hangi konularda iyi olduğunu anlamalı .
kaynak:cpd
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder