Ürün veya hizmetinizi fiyatlandırmak istediğinizde stratejilerinizin olması gerekir .
Rakiplerinizin fiyatını kırmak mı istiyorsunuz ?
Daha yukarıda bir fiyat mı düşünüyorsunuz ?
Gerçekte bu durum , müşterilerinize ne sunduğunuz ile ilgilidir .
Fiyatlama stratejilerine bir göz atalım ;
Pazara giriş fiyatlaması
Düşük fiyat belirleyerek pazara hızlıca giriş yapabilirsiniz . Yalnız düşük fiyatın sizi zarara uğratarak pazar dışına itmesi konusuna dikkat edin .
Pazarın kaymağını toplama fiyatlaması
Bu bir bakıma pazara giriş fiyatlamasının tersidir . Kimsede olmayan bir teknoloji avantajına mı sahipsiniz ? Müşteriler bu durumda size daha fazla ödeme yapmaya istekli olabilir .
Pazar liderini takip etme
Bazen pazardaki diğer firmaları takip edebilirsiniz .
Değişken fiyatlama
Örneğin araba , gayrimenkul , ebay satışlarında bu yöntemi kullanabilirsiniz . Bu yöntem ekibiniz ve müşteriler arasında pazarlığı kapsar .
Esnek fiyatlama
Bu yöntem genelde hizmet sektöründe kullanılır . Satış yaptığınız müşteri türüne göre fiyat değişir .
Tek fiyat uygulanması
Tüm ürünlerinizi tek bir fiyattan satmak anlamına gelir . Yöntemi uygulamak kolaydır . Yalnız esneklik uygulanamaz . Ayrıca istikrarsız ve enflasyon olan pazarlarda uygulaması zordur .
kaynak:startupstudents
Bazen kızdırmak ,bazen güldürmek ,amaç düşündürmek '' Yaşanmış olaylar , gerçeklere yorumlar '' Sitede yer alan bilgiler yalnızca görüş niteliğindedir.
29 Kasım 2011 Salı
21 Kasım 2011 Pazartesi
Ürün Verimini Arttırmak İçin Fikirler
Bir işe başlarken ;
Benzersiz Olun
Yaptığınız iş akılda kalmalı
Çözüme Konsantre Olun
Her başarılı ürün ve servis herhangi bir problemi çözer .
Ürünü İspat Edin
Ürün veya hizmetin faydalarını anlatın .
Anlaşılır Olun
Yaptığınız işin yararlarını müşterilerin anlayabileceği dilde anlatın .
Pratik Yapın
Ürün veya hizmetin doğal , samimi ve etkileyici görünmesi için farklı müşteri gruplarının fikirlerini alın .
kaynak:bmighty
Benzersiz Olun
Yaptığınız iş akılda kalmalı
Çözüme Konsantre Olun
Her başarılı ürün ve servis herhangi bir problemi çözer .
Ürünü İspat Edin
Ürün veya hizmetin faydalarını anlatın .
Anlaşılır Olun
Yaptığınız işin yararlarını müşterilerin anlayabileceği dilde anlatın .
Pratik Yapın
Ürün veya hizmetin doğal , samimi ve etkileyici görünmesi için farklı müşteri gruplarının fikirlerini alın .
kaynak:bmighty
11 Kasım 2011 Cuma
İş Verimini Arttırmak İçin Ne Yapmalı
İşinizi geliştirebilmek , başlangıç , büyüme ve olgunluk dönemleri olmak üzere üç aşamada gerçekleşir.
Kendi işimi yapmaya başladığım ilk dönemlerde önceliğim ayakta kalabilmekti . Giderlerimi karşılayabilmek için müşterilerin her istediğini yapıyordum .
On bir ay kadar sonra işyerime gelebilecek yeterince müşterinin dikkatini çekmiş , düzenli bir gelir elde etmeye başlamıştım . Artık büyüme aşamasına geçebilirdim . Yanıma daha verimli çalışabilmek için bir asistan aldım .
Yapmam gereken bir çok iş olduğunun farkında olsam da verimli olanlara öncelik vermeye ihtiyacım vardı .
Müşterilerimin yarısı önemli bir süreyi gelir yaratmayan telefon konuşmaları , mil cevaplaması , ürün paketlenmesi gibi işlere harcıyordu .
Günlük işleri yapmak yerine gelir getirici aktivitelere bakma kararını aldım .
Bunlar ;
Daha fazla pazarlama
Daha fazla müşteriyle çalışma
Daha fazla ürün ve servis yaratmaydı .
Haftada üç günümü iş geliştirme ve müşteri randevularına ayırmaya başladım .
Bir süre sonra bunu başarmış ve gelirimi arttırmıştım .
Bir çok insan vaktinin yarısını verim getirmeyen işlere ayırır . Bunun farkına vardığınızda veriminiz ve geliriniz artacaktır .
kaynak:beawealthyentrepreneur
Kendi işimi yapmaya başladığım ilk dönemlerde önceliğim ayakta kalabilmekti . Giderlerimi karşılayabilmek için müşterilerin her istediğini yapıyordum .
On bir ay kadar sonra işyerime gelebilecek yeterince müşterinin dikkatini çekmiş , düzenli bir gelir elde etmeye başlamıştım . Artık büyüme aşamasına geçebilirdim . Yanıma daha verimli çalışabilmek için bir asistan aldım .
Yapmam gereken bir çok iş olduğunun farkında olsam da verimli olanlara öncelik vermeye ihtiyacım vardı .
Müşterilerimin yarısı önemli bir süreyi gelir yaratmayan telefon konuşmaları , mil cevaplaması , ürün paketlenmesi gibi işlere harcıyordu .
Günlük işleri yapmak yerine gelir getirici aktivitelere bakma kararını aldım .
Bunlar ;
Daha fazla pazarlama
Daha fazla müşteriyle çalışma
Daha fazla ürün ve servis yaratmaydı .
Haftada üç günümü iş geliştirme ve müşteri randevularına ayırmaya başladım .
Bir süre sonra bunu başarmış ve gelirimi arttırmıştım .
Bir çok insan vaktinin yarısını verim getirmeyen işlere ayırır . Bunun farkına vardığınızda veriminiz ve geliriniz artacaktır .
kaynak:beawealthyentrepreneur
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)