24 Eylül 2011 Cumartesi

Girişimcilikte Nasıl Zarar Ettik

İş hayatımla ilgili geçmişte yaptıklarıma baktığımda bir çok hata yaptığımı görebiliyorum . Şansıma bir çoğu küçüktü ve iş hayatıma önemli zararlar vermedi . Yalnız bir tanesi büyüktü ve nerdeyse işimi batırıyordu .

Lisede okurken başladığım ilk işim internetten pazarlama stratejileri üzerineydi . En iyi dönemimizde yüksek kar marjlı milyonlarca dolarlık işler yapıyorduk .

İşimizi büyütmeye karar verdik ama ne yazık ki olumlu bir şekilde yapamadık .

Bir çok girişimci yapmakta olduğu işi büyütüp geliştirmeye çalışır . Biz çoğu gibi yapmadık ve farklı işler yapmaya karar verdik .

Ortağımla ilk yeni işimiz podcastlar üzerine firmaların internet reklamı vermesi üzerineydi . Firmalar beğendiklerine teklif verecekti .

Verimsiz reklamlar Reklamları podcastın başına ve sonuna yerleştirebiliyorduk . Gösterinin herhangi bir yerinde kullanamıyorduk .

Yüksek fiyatlar Reklam verenlerden yüksek ücretler talep ediyorduk .

Aceleciydik Ortağım yeni işe tüm zamanını harcadığından işlerle ilgili konuşamıyorduk . Bu en büyük yanlıştı .

Bu işteki başarısızlığımız sonrası ortağımla yazılım hizmetleri işine girmeye karar verdik . O güne kadar yazılım konusunda pek bir bilgimiz yoktu . İki şirket kurduk . Bir işimizi rakipler ücretsiz yapmaya başlayınca fazla harcama yapmadan durdurduk . Diğeri halen devam ediyor .

Yaptığımız girişimlerin sonunda ortağımla paramızın çoğunu kaybetmiştik . İlk işimiz kazançlı olsa da diğer işlere büyük harcamalar yapmıştık .

Yeni sektörlere girmek yerine bildiğimiz işlerde devam etme kararı aldık ve web barındırma işine girdik .

Bu işte neden dağıldığımızı anlatayım ;


Başka bir şehirdeki yetenekli üç çalışanla işe başladık . Bizim bulunduğumuz yere uzaklardı ve yönetmekte zorlanıyorduk .

Anlaşamayan çalışanlar Çalışanlardan ikisi birbiriyle evliydi . Bu durum çalışanlar arası ilişkileri etkiliyordu .

Zayıf Finans Durumları Çalışanlar maddi olarak iyi durumda değildi .Beş çocukları vardı . Bu yüzden onlara maaştan fazla destek olmamız gerekiyordu .

Uzaklık Yöneticilerimizin ürün geliştirme konusunda uzak bir yeri sürekli ziyaretinin gerekmesi ilave gider ve pazara sunumda gecikmelere neden oluyordu .

Zayıf İletişim Şirketler arası uzaklık haberleşmede eksikliklere neden oluyordu .

Hayır demeyi öğrenememiştik Çalışanların her dediğine evet diyorduk .

İki yılın sonunda bu işe milyonlarca dolar harcamıştık ve kendini yüzdürecek gibi görünmüyordu . Çalışanların iş bulması için birkaç ay daha devam etmeye karar verdik .

Sonuç olarak ;

Her ne kadar bizim gibi büyük hatalar yapmayacağınızı düşünseniz de böyle bir ihtimalde var .
Gerçek bir girişimciyle gerçek olmayan arasındaki fark vazgeçmemektir . Vazgeçseydik büyük borçlarla baş başa kalabilirdik .

kaynak:quicksprout

15 Eylül 2011 Perşembe

Girişimcilik Yeteneklerinizi Test Edin

Girişimcilik potansiyeline sahip olup olmadığınızı test etmek istiyorsanız aşağıdaki örnek size yardımcı olabilir .

On tane kola alın

En kolay satabileceğinizi düşündüğünüz yere gidin

Kendinize bir süre verin

İnsanlara satmayı deneyin .

- Hepsini satamadıysanız şu an için girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmeniz gerekmekte .

- Bir bölümünü sattıysanız bir girişimcilik potansiyeliniz bulunmakta , neden tamamını satamadığınızı düşünün .

- Hepsini sattıysanız girişimcilik şansınız oldukça yüksek olabilir .

Girişimcilik Testini uygularken belediyelerden ve ilgili kurumlardan gerekli izinleri almayı unutmayın .


kaynak:businessopportunitiesandideas

7 Eylül 2011 Çarşamba

Girişimcilik Doğuştan Gelmez

Bazı insanların kendi davullarını çaldıklarını ve kendi yollarını çizdiklerini hiç düşündünüz mü ?

Başarı hikayeleri dilden dile dolaşan iş insanlarıyla ortalama birisi arasındaki fark nedir ?

Liderler ve takip edenler arasındaki fark genetik özelliklerden kaynaklanmaz . Hatta iyi bir eğitim almak da tek başına başarıyı garanti etmez . Bu kişisel bir karar ve buna uygun davranışlar bütünüdür .


Liderlerin hayalleri büyüktür ve engel olunmasına izin vermezler .

Kısa , orta ve uzun vadeli ve akla yakın amaçları vardır . Bunun için engelleri aşmak için çaba gösterirler .

Yalnızca liderlerin anlaşılabilir amaçları olmasa da yaptıkları işlerin onları nereye götüreceğini tanımlarlar .

Etraflarını bilinçli insanlarla donatırlar .

İnsanların itici gücü vizyonlarını , hayallerini , gerçeğe dönüşebilir isteklerini serbest bırakmalarıdır .

kaynak:ezinearticles