Bazen kızdırmak ,bazen güldürmek ,amaç düşündürmek '' Yaşanmış olaylar , gerçeklere yorumlar '' Sitede yer alan bilgiler yalnızca görüş niteliğindedir.
25 Mayıs 2011 Çarşamba
Başarılı Girişimcilikte Fark Nedir ?
Yeni bir iş yapmaya başlamak heyecanlı bir yolculuktur . Bu yolculukta başarılı olanlardan bazılarının görüşleri ise şöyledir ;
Tecrübe
Bir şirkette veya kendi işinde bir tecrübe sahibi olanlar yeni girişimlerde belirgin bir avantaja sahiptir . Onların iş hayatında herhangi bir konuda yetenek veya tecrübeleri vardır .
İş Girişiminin Fonlanması
Bir işte çalışmış insanlar küçükte olsa bir başlangıç sermayesine sahip olabilirler . Ayrıca iş tecrübesi ve başlangıç sermayesi , banka kredilerini kolaylaştırmada bir anahtardır .
Dayanma Yeteneği
Tecrübe ve başlangıç sermayesinin büyük önemi olsa da başarıyı garanti etmez .Girişimcilerin gözden kaçırmamaları gereken bir nokta işte başarıya ulaşmanın zor ve uzun süre alacağıdır .
Yeni Rekabet
Büyük firmalar satıcılar üzerinde etki yapabilir ve bazı satıcılar sizin ürününüzü satma konusunda isteksiz davranabilirler .
İyi Muhasebe Ve Hukuk Danışmanlarıyla Çalışmak
Prosedürlerin yerine gelmesi açısından önemlidir .
Başarılı Bir Ekip Oluşturmak
Müşteri elde etmek ,işinizi büyütmek için çalışanlara ihtiyacınız vardır .Bu konuda eski müşterilerinizden referanslar alabilirsiniz .
Müşterileri Çeşitlendirmek
Yumurtaları hep aynı yere koyarsanız ekonomide oluşabilecek bir bozulmada zorluk yaşayabilirsiniz .
Pazarlama
Pazarlama kritik bir öneme sahiptir .Pazarda bir çok seçenek varken müşterilerin sizi fark etmeleri gerekir .
Bir çok Şapka Giymek
Yeni bir işe başlarken yapmanız gereken bir çok şey olacaktır . Yapacağınız her farklı işe uygun hareket edin .
Yenilikçi Olun
Rakiplerinizden daha fazla düşünün , araştırın ve fark yaratın .
kaynak:bw
18 Mayıs 2011 Çarşamba
Bulduğunuz İş Fikri Pazara Uygun mu ?
Bazı başarılı girişimciler , ‘’ İş fikrinizi hayata geçirirken hangi soruları kendinize sorarsınız ‘’sorusuna aşağıdaki şekilde cevap vermişler ;
Yapacağınız iş düzenli bir gelir yaratacak mı ?
Toplam gelir içinde düzenli gelirin payı yüksekse işiniz gelişebilir .
İş yapacağınız sektör hızla gelişiyor mu ?
Hızlı gelişen pazar hızlı satış büyümesine yol açar .
Müşteriler ürünlerinizi uzun süre talep eder mi ?
Cevap evetse çok sayıda müşteriye ulaşmak mümkün olabilecektir .
Bu işi uzun süre yapmak hoşunuza gidecek mi ?
Başlangıç istediğiniz gibi gitmezse çaba harcamaya hazır mısınız .
İş fikriniz eşsiz veya pazarda az rakibiniz mi var ?
Cevap evetse , büyüyen bir pazardan yüksek gelir elde edebilirsiniz .
Fikrinizi gerçekleştirmek için ne kadar süreniz var ?
Bazı iş fikirleri iyidir . Fakat girişimcilerin çabuk yorulmasından dolayı olumsuz sonuçlanır .
İş fikriniz karlı mı ?
İş fikriniz karlılığa ne şekilde yansıyacak . Müşteriye sağlanacak yararın getirisi uzun süre alabilir . Müşteri ilişkileri , markayı tanıtma , insan kaynakları konularında süre alacak çaba gerekebilir .
İş fikriniz pazara uygunsa uzun vadeli stratejiniz nedir ?
İşiniz gelişmeye başladıysa ayakta kalmak için stratejileriniz nelerdir .
Pazar fikrinize nasıl bakıyor ?
Markanız çok sayıda müşteri üzerinde etki uyandırabilecek mi ..
İş fikrinizin sürdürülebilir rekabet avantajı neye dayanıyor ?
Gerçek büyük iş fikirleri sürdürülebilir rekabet avantajına sahiptir .
İş fikriniz gerçeğe dönüştüğünde finansman ihtiyacınızı nasıl karşılayacaksınız ?
Fikir ürüne dönüşüp piyasaya sunulduğunda , yönetim yetenekleri , uzmanlık , süre gerekir . Bunları karşılamak içinse finans ihtiyacı oluşur .
Bu sorular cevaplandığında iş fikri konusunda ikna olup olmamanız girişiminiz konusunda bir katkı sağlayabilir .
kaynak:youngentrepreneurs
11 Mayıs 2011 Çarşamba
İş Planınız Sizi İkna Ediyor mu ?
Önemli bir karar vererek kendi işinizi yapmayı denemek istiyorsunuz . Muhtemelen bildiğiniz gibi bir çok girişim para , süre kaybı ve başarısızlıkla sonuçlanır , başarılı girişimler de göz ardı edilemez .
Riskler ve fırsatlar dünyasına girerken iş planı ile ilgili bazı noktalara bir göz atalım .
İş planı yapmak pek zevkli bir iş olmasa da girişimin başarısında kritik önemdedir . Bu konu yapılan işin , sektörün geçmişinin , ürün ve hizmetlerin gözden geçirilmesini gerektirir .
İş planı sürecini fırsatları ve riskleri daha iyi anlayabilmenin bir yolu olarak düşünün .
Müşterileriniz kimlerdir ?
Pazarınızın bölümlerini tanımlayın . Eğer ürününüz kulaktan kulağa yayılırsa daha az şeyler yapmanız gerekebilir . Amazona bakın , önce kitaplar konusuna konsantre oldu ve bu konuda yerini sağlamlaştırdı ve daha sonra diğer sektörlere doğru hareket etti .
Pazarda neler oluyor ?
Anlamaya çalışın . Başlıca pazar trendleri nelerdir . Trendlere nasıl uyum sağlayabilirsiniz . Sonuçta rakiplerinizin listesini yapın ve sürekli güncelleyin .
Başlangıç girişimi maliyetiniz nedir ?
Maliyetleri hesaplarken gerçekçi olun . Girişimciler maliyetleri genelde düşük tahmin ederler .Detaylı bir bütçe ve tahminler yapın .
İş planınız sizi ikna ediyorsa diğer aşamalara geçebilirsiniz
kaynak:ny
4 Mayıs 2011 Çarşamba
Genç Girişimciler Ne Yapmalı
Genç girişimcilere tavsiyelerde bulunurken , girişimciliğe başlangıç yapanların göz önünde bulunması gereken konularda kafalarını karıştırmamaya dikkat ediyorum . Keşke birisi ilk iş girişimimde bana da tavsiyelerde bulunsaydı .
Konsantre ol
İlk kez iş girişimi yapanlar kendilerini neredeyse her fırsata atlama zorunluluğunda hissederler . Bu durum verimliliği olumsuz yönde etkiler . On işi kötü bir şekilde yapacağına bir işi mükemmel şekilde yap .Başka bir projeye geçmeyi düşünüyorsan orijinal konu ile ilgili olmalı .
Ne yaptığını anla , anladığını yap .
Yaptığın işe yalnızca çekici veya dışarıdan karlı göründüğü için girme . Sevdiğin işi yap . İşin yeteneklerin ve hırsın üzerine şekillenecektir . Kalbin onun için çarpmıyorsa başarı gelemeyecektir .
İşini yarım dakikada anlat veya hiç anlatma
İşini anlatabilmek için bir yatırımcı ile karşılaşma ihtimaline hep hazır olmalısın . Kısaca ve anlaşılır olarak ne yapmak istediğini , hedeflerini kafanda hazır tut .
Ne yaptığının , yapamadığının , senin yapamayıp başkalarının yaptığının farkında ol .
Hiç kimse her şeyi bilemez .İşinde daha iyi olabilmek için etrafında tavsiye verenler olsun .
Başlangıç girişimcisi gibi davran
Pahalı ofisleri , hızlı arabaları , çok para harcamayı unut . Genel giderlerini düşük tut , bütçeni verimli kullan .
Hatalarını değerlendir
Hiçbir iş kitabı , iş planı geleceği bilemez , seni tek başına başarılı bir işadamlığına taşıyamaz .
Başarıya giderken dikensiz yol yoktur . Önemli olan hatalardan dersler çıkartmak ve aynı hatayı ikinci kez yapmamaktır .
Başlangıçta kimse sermaye vermez .
Hiç kimse başlangıçta işine yatırım yapmayacaktır . bütçene uygun olarak iş modelinin başarılı olabileceğini kanıtlayan alternatifler ara .
Sağlıklı ol
Hayır ben senin annen veya baban değilim . Yine de verimli olabilmen için kendine iyi bakman gerektiğini söyleyebilirim . Girişimcilik bir yaşam biçimidir . Mesai saatlerinde çalışılan bir iş değildir . Herhangi bir bahane bulma . Yemeklerini zamanında ye , spor yap , kendine süre ayır .
kaynak:entrepreneurs
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)