27 Eylül 2010 Pazartesi

İş Fikrinizi Test Edin

Ürününüzün pazarda tutabileceği konusunda iyimsersiniz .

Aşağıdaki test iş fikriniz konusunda size yardımcı olacaktır .

Hedeflediğiniz pazarın potansiyelini nasıl görüyorsunuz ?


A – Çok büyük
B - Büyük
C - Normal
D – Dar
E - Çok küçük .

Pazar potansiyeli satış tahmini değildir . Burada Pazar özellikleri dikkate alınır . potansiyel düşükse risk oldukça yüksektir .

Ürününüze talebin trendi nasıl gelişebilir ?

A – Hızli ve önemli bir büyüme potansiyeli var .
B - Yavaş ve mütevazi büyüyen bir potansiyel var .
C – Uzun süre böyle kalabilecek , sabit bir talep var .
D – Azalmaya yeni başlamış bir talep var .
E – Hızla azalan bir talep var . Pazar bir süre sonra kalmayabilir .

Talep trendi büyüme oranına işaret eder .

Talebin istikrarlılığı nasıl görünüyor ?

A – Çok istikrarlı , dalgalanmalara karşı hassas değil .
B - İstikrarlı , değişimler önceden öngörülebilir .
C - Değişimler dikkatli incelenirse tahmin edilebilir .
D – İstikrarsız ve hassas , değişimleri tahmin etmek zor .
E – Çok istikrarsız , bir çok şeyden etkilenebilir .

Talep istikrarı satış tahminleri yapılması ile ilgilidir .

Ürünün ömrü ne kadar görünüyor ?

A – Çok uzun . On yıldan fazla .
B – Uzun , altı sekiz yıl olabilir ,
C – Dört beş yıl olabilir
D – Çok kısa , iki yıldan az .

Bazı ürünlerin ömrü kısayken , bazılarının ki uzundur . Uzun ömürlü olması pazara sunumda daha iyi planlar yapılmasına neden olurken , uzun süre ayakta kalabilecek bir iş olabilme şansını etkiler .Üç yıl ve daha kısa süreli ürünler yüksek oranda belirsizlik içerir . Kısa süre yaşayan bir çok ürün vardır . Onlar özel pazarlama , operasyon stratejileri , finansal stratejiler ‘le başarıyı yakalarlar .

Yan ürünlerle bağlantıları nasıldır ?

A – Çok yüksek
B - Yüksek
C – Çok fazla değil
D – Çok sınırlı

İlgili ürünler önemli . İlave ürünler ticari artılar sağlar . Yan ürünlerin potansiyelinin sınırlı olması , ürünün ömrü de kısaysa büyük riskler içerebilir .


kaynak:dartcreation

20 Eylül 2010 Pazartesi

Girişimciler Pazardaki Değişimlere Dikkat Etmeli

İş yapmak isteyenlerin göz önüne almaları gereken değişmez bir kural , pazardaki değişimlere uyum sağlamalarının önemidir .

Pazarın ne anlatmak istediğine kulak verdiğinizde , ona cevap vermeniz kolaylaşır .

- Pazar trendlerini izleyin .

- Müşterilerle iş ortağınız gibi çalışın .

- Diğer pazarların kullandığı pazarlama araçlarını göz önüne alın . Böylece farklı pazarlardan da gelir elde edebilirsiniz .

- Diğerlerinin nasıl yaptığını inceleyin . İyi örneklerin neyi nasıl yaptığını , başarısız olanların neyi yapamadıklarını değerlendirin .

- Planlı olduğunuz taktirde para , süre kazanacağınızın , düş kırıklıklarından uzak kalacağınızın farkında olun .

- Esnek olun . Bazı şeyleri mükemmel yapsanız da , bununla birlikte bazı şeyleri de müşterilerin hoşuna gitmeyecek şekilde yapıyor olabilirsiniz . Eksiklerinizi araştırarak pazara uyum sağlayın .

13 Eylül 2010 Pazartesi

Komşularınız Ne İş Yaptığınızı Biliyor mu ?

Küçük işletme sahipleri çoğu zaman büyük iş fikirleri peşinde koşarlar .

Onlar dergi ve gazetelere reklam vermeden önce pazarlamaya kendileride başlayabilirler .

Yıllar önce perakende satış işine başladığımda satışları yükseltmek için kolay ve ucuz bir yol düşünmüştüm .

İşyerimin etrafındaki tüm mağazalara gidip çalışanlarla konuşup kendimi tanıtmıştım .Sonrasında ise onları tekrar gördüğümde selam vermiştim .

Bu şekilde satış yapmasam da , insanların mağazama gelmesi için farklı nedenler oluşturmuştum .

Bir süre sonra tanıştığım insanların yüzde yirmiden fazlasının mağazamı keşfettiğini fark ettim . Gelirimin yüzde on – onbeşini onlar sağlamaya başlamıştı .

Vaktiniz olduğunda siz ve elemanlarınız komşularınızı ziyaret edip yalnızca kendilerini tanıştırabilirler . Bu ziyaretlerde satış konusuna girmeyin , yalnızca tanışın .

Bir süre sonra tanıştığınız insanlardan sizi ziyarete gelenler olacaktır .

İnsanlar bildikleri ve tanıdıkları yerlerden alışveriş yapmaktan hoşlanır .

kaynak:greatbusinessideas

3 Eylül 2010 Cuma

İş Fikrinizi Nasıl Hayata Geçirebilirsiniz ?

Bir çok potansiyel girişimci için zor olan iş fikrine ulaştığında bunu gerçekleştirmektir .

Burada istek ve harekete geçmek önem kazanır .

Araştırmalarda başlıca aşağıdaki nedenlerden dolayı girişimciliğe başlama kararı verilirken zorlanıldığı görülmektedir .

- Başarısızlık Endişesi

- Sermaye Yetersizliği

- Yeterli Fikre Sahip Olmama


İyi bir iş fikri bulduğunuzda endişelerinizi kaldırmak kolaylaşacaktır .

Daha önce bir çok iş denedim . Bazıları başarılı , bazıları ise berbat oldu .

Tecrübelerden öğrendiğim yeterli düzeyde araştırmalar yapılıp , çok çalışma isteği , iş konusunun ortaya çıkardığı büyük bir sevgi varsa başarı şansı yükselir .

Başlangıcı bir internet projesiyle yapabilirsin .

Seni heyecanlandıran bir fikre konsantrasyon sağla , hayal gücünü kullan ve yaratıcı ol .

Son olarak ;

Etkileyici fikirler müthiştir , yalnız doğru araştırmalar para kazandırır .


- İş fikrin oluştuysa pazar araştırmasını da yap .

- Ürün veya servisine yeterli talep bulabilir misin ?

- Ne kadar sermayeyle işi yapacağını düşünüyorsan üçle çarp .

- Rekabette farklılaşmanın yollarını ara .

İş fikrini en güzel formule edecek şey iş planıdır . Heyecan verici bir iş fikri bulduysan iş planını yapmak zor gelmeyecektir .

kaynak:mysmallbiz