31 Ağustos 2010 Salı

Düşük Bütçeyle de İş Yapılabilir

Jennifer bir kaç yıl içinde önce işinden ayrıldı . Gelecek planları onun için önemliydi ve kendine kurallar koyardı . Planladığı gibi ikibinüç yılında evlendi .

Evlilik hazırlıkları sırasında internetten de yararlandı . Gördüğü çok sayıda alternatif onu etkiledi ve iş fikri oluştu .

Eşi arama motorları verimliliği üzerine çalışıyordu .

Bir alışveriş merkezinden ucuz hediyelik eşyalar aldılar ve internet sitelerini kurdular . Yahoo ‘dan da bir online mağaza satın aldılar . Sitelerine Myweddingfavors adını verdiler .

Aralık ayında onbin dolarlık satış gerçekleştirdiler . iki ay sonra aylık satışları ellibin dolara çıkmıştı .

Satış tecrübelerini geliştirirken internet sayfalarında önde çıkmak için anlaşmalar yaptılar . Bu bir hızlı büyüme yolu olabilir miydi ?

Evlilikle ilgili ürünler içeren sitelerinde Jennifer gelen tüm mailleri okuyor ve insanların nelerden hoşlanıp nelerden hoşlanmadığı konularında fikir ediniyordu . Böylece güzel paketler içindeki pratik ürünlerden hoşlanıldığını fark etti .

Fakat bunları nasıl ürettirecekti ?

Çinde yaşayan bir okul arkadaşı ona yardımcı ve sonra ortağı oldu .

Daha sonra kurdukları diğer bir site ile de diğer internetten perakende satış yapanlara yönelik toptancılığa başladılar .

Bu örnek internette büyük paralar harcamadan güzel işler yapılabileceğini göstermekte .

kaynak:wsj

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Girişimciliğe Başlarken Ne Yapmamalı

Başlangıç aşamasındaki pek çok girişimci henüz hiçbir müşteri onun ürün veya servisine para ödemeyi kabul etmemişken kurumsal bir yapı oluşturmak için uzun bir süre harcayıp masraflar yaparlar .

Ürün ve servisler için potansiyel müşterilerden bazıları henüz ödeme yapmayı kabul etmemişken maaşlı çalışılan bir işin terk edilmesi de doğru bir yaklaşım olmayabilir .

Pazarda büyük etkiler bırakabileceği düşünülen on girişimden dokuzu yetersiz kalmakta ve üzerinde yeniden çalışılmayı gerektirmekte .

Birikimlerinizi planlama aşamasında harcarsanız , kurumsal yapı oluşturma dönemi geldiğinde harcayacak bir şey bulamayabilirsiniz .

Yeni girişimin öncesindeki süreçlerde ;

Ücretli işiniz varsa terk etmeyin , ofis kiralamayın , ofis malzemeleri almayın , yanınıza ücretli çalışan düşünmeyin , bütün arkadaşlarınıza yakında iş kuracağınızı söylemeyin ,

Bunları yapabilmek için geç kaldığınızı düşünmeyin .

10 Ağustos 2010 Salı

Genç Girişimcilere İş Fikirleri

Dünya , yaşanan ekonomik krizle birlikte durgunluklarla uğraşırken iş imkanları ve bir çok firmanın tanıtıma ayırabileceği bütçeleri yetersiz .

Gençler iş bulamazken şirketlerin reklam bütçelerini daraltmaları ise yeni girişimlerin ortaya çıkmasına şans veriyor .

‘’ Markanı Taşıyorum ‘’ da dönemin ihtiyaçları göz önüne alınarak ortaya çıkan bir iş fikri .

Ana hatları şöyle ;

Yapılacak iş , tanıtımı gerçekleştirilecek firmanın , kişinin reklamını içeren pantolon , tshirt , mont gibi kıyafetlerinin giyilerek anlaşılan günde istenen yerlerde dolaşılması fikrine dayanır.

Kıyafeti şirket sağlayabilir . Sen sağlarsan ek bir bedel istersin . Örnek reklam kıyafetlerini bir tekstilciyle anlaşarak yaptırabilirsin .

Bir internet sitesi yaparsın ,

Yılda bulunan 12 ayı ve ay içindeki günleri içeren kutucuklardan oluşan bir takvim oluşturursun ve günleri kiraya verirsin ,

Örneğin Ocak ayı için aşağıdaki gibi bir tablo yaparsın . Kiralayan firmaların ismine tıklanınca internet sitesini çıkartabilirsin .

Tablodaki rakamlar boş günlerin günlük ücreti , X , B , C ise bazı günleri kiralamış firmalar olsun .

...Pzt....Salı.....Çarş
-----------------------------
I X firm I 90 I 85 I
-----------------------------
I 75 I B firm I 105 I
-----------------------------
I 95 I 110 I C firm I
----------------------------

Yaptığın tanıtımın fotoğraflarını , videosunu , sitene , facebook 'a , flickr 'a , youtube gibi sitelere koyarak reklamın etkinliğini arttırabilirsin .

Kiralanan günler için fiyat belirlerken arz talebi göz önüne alıp boş gün sayısı azaldıkça gün fiyatlarını yükselten bir sistem de uygulayabilirsin . Uçak bileti fiyatları gibi .

Müşterilerin köşedeki bir kebapçı veya dondurmacı olabileceği gibi kurumsal bir şirketde olabilir .

Belki de sevgilisine evlenme teklif etmek , eşine sürpriz yapmak isteyenler de potansiyel müşterilerin olabilir .

Örneğin bir müşterin , sevgilisine evlenme teklif etmek için yemeğe çıkartan ve üzerinde ‘’ Benimle evlenir misin ‘’ yazılı bir tshirt giymiş garson isteyen birisi olabilir .

İşinin pazarlamasını internet sitesi yanısıra yüzyüze görüşerek de yapabilirsin .

Bakarsın ortaya çıkardığın iş tutar ve bir süre sonra ekibini de genişletirsin .

Her şey yaratıcılığın , ikna ve hayal gücünle ilgili .

Projeyi geliştirip uygularsan , başarıların konusunda beni haberdar etmenden mutluluk duyacağım .

3 Ağustos 2010 Salı

Pazarın Sizden Ne İstediğinin Farkında mısınız ?

Aynı sektörde iş yapan girişimciler , aynı şeyleri yapmazlarsa ulaşacakları sonuçlar farklı olur mu ?

Birkaç yıl önce dj ‘ lik yapan bir arkadaşım sektöründeki boşlukları fark ederek bir girişim yapmaya karar verdi .

Sosyal organizasyonlarda kullanılmak üzere özel bir müzik tesisat sistemi satın aldı .

Kendi zevkine uygun müzik türünde performans verebilen bu sistem yalnızca bazı özel konser aktivitelerinde kullanıma olanak sağlıyordu .

Bir süre sonra beklediği taleple karşılaşamayınca aletlerini kiraladığı bir depoya koydu ve dj ‘ liğe geri döndü .

Diğer bir dj arkadaşım ise aldığı müzik sistemiyle geniş bir pazara ulaşıyordu .

Düşüncesi , kendi müzik zevkinin yalnızca onun için önemli olduğu , ticari olarak değerlendirilince önemli olanın pazardan gelen seslerin ne istediğiydi .

Özellikle hafta sonları günde birkaç aktivite yaptığını , bazense yetişemediğinden talepleri geri çevirdiğini , işini büyütme konusunda çalışmalar yaptığını belirtiyor .

Girişimciler pazarda kendi seslerinden çok , müşterilerden gelen seslere kulak vererek , onların isteklerine konsantre olmalı .