28 Temmuz 2010 Çarşamba

Olumsuz Eleştiriler Yeni Girişimcilerin Başarı Kaynağıdır

Başarılı bir yeni iş girişiminin iki şeye ihtiyacı vardır .

İyi bir fikir

Ve

Negatif geri bildirimler .


Bu tür geri bildirimler başarı formulunde gerçekten önemli bir parçadır .

Girişimcilerin işin yürümesi ile ilgili özellikli sorular sorabilecekleri insanlara ihtiyacı vardır .

Soru sorulacak en uygun kişiler ise genelde arkadaş ve aile bireyleri dışındadır .

21 Temmuz 2010 Çarşamba

Pazarın Büyüklüğünü Anlamak Satış Başarısını Arttırır

Cazip bir iş fikriniz var ve müşterilerin ihtiyaçlarına çözümler üretme konusunda bir farklılık yarattığınızı düşünüyorsunuz .

Bu farklılık 50.000 kişilik bir pazara ulaşabiliyor , bir arkadaşınızın düşüncesi 500.000 kişilik bir pazara göz kırpıyorsa ikinizin de başarılı olmanız durumunda gelecek potansiyeli açısından biriniz daha şanslı olabilir .

Orta ve üst gelir grubundaki 50.000 kişilik bir pazarın avantajları olabilir mi ?

Bu potansiyel alt gelir grubundaysa , olumlu veya olumsuz etkileri neler olabilir ?

Üç gelir grubuna da ürünler sunabilir misiniz ? Yoksa bu bir dezavantaj mıdır ?

Tasarladığınız ürünün yerel pazarlardan fazlasına ulaşma şansı var mı ? Pazar , ileride 50.000.000 kişilik bir potansiyele dönüşebilir mi ?

İşe küçük başlansa da büyük düşünmek , gelecekte yeni pazarların size ‘’ hoş geldin ‘’ demesine yol açabilir .

Örneğin ;

Evlilik ürünleri üzerine amerikada bir girişimde bulunmayı planlıyorsunuz ;

İkibinsekiz yılında ;

2.190.000 çiftin evlendiği ,

Düğün pastası için 707 milyon dolar harcandığı bilgisi girişiminizin geleceği konusunda bir anlam ifade eder mi ?

Nişan törenlerine yönelik özel kurabiyeler ?

Gelin arabası süslemesi konusunda çiçekçilere yönelik aksesuarlar veya insanların arabalarını kendilerinin süslemesine yönelik , pratik , düşük fiyatlı , şık paketlenmiş ürünler ?

Nikah salonuna aceleyle yetişmeye çalışan davetliler ve ihtiyaçları ?

Girişimde kritik konular arasında yer alan pazar büyüklüğü ile ilgili yapacağınız fikir jimnastikleri , size farklı ufuklar konusunda yol gösterebilir .

Yukarıdaki yazıda basit bir şey yaptım ve yazının daha fazla kişinin dikkatini çekmesini gözönüne aldım . İnternette 9 kelime üzeri başlıkların arama motorlarında gözardı edildiği bilgisine dayanarak yazıya anlam veren başlığın 10 veya daha fazla kelimenin altında olmasını sağladım .

Böylece sizin bloga ulaşmanızı kolaylaştırırken , blogun daha fazla kişiye ulaşmasının yolunu açtım .

Çünkü arama motorları uzun başlıklardan hoşlanmaz .

19 Temmuz 2010 Pazartesi

Anket

AILE SIRKETLERINDE CALISANLARIN PATRONLARIN PERFORMANSINI DEGERLENDIRMESI , SIRKET PERFORMANSINA NASIL ETKI YAPAR ? Sorulu anketimize 39 kişi katıldı .

% 48 , 19 kişi OLUMLU
% 30 , 12 kişi OLUMSUZ etki yapar .
% 22 , 8 kişi ETKİLEMEZ cevabını verdi .

16 Temmuz 2010 Cuma

Evde Sebze Yetiştiriciliğine İlgi Artıyor

Ekonomik krizde evlerin bahçesinde sebze yetiştirilmesi işi oldukça büyük talep görmeye başladı.

Amerikadaki Bahçe İşleri Birliğinin açıklamasına göre evde sebze yetiştiriciliği iki yıl öncesine göre yüzde kırk artış göstermiş son otuz yılda ise böyle bir sıçrama görülmemiş.

Birlikten bir yetkili ekonomi kötüye giderken gıda bahçelerine talebin yukarıya gittiğini belirtiyor.

Dünyanın en büyük tohum üreticilerinden Burpe ‘nin satışları bu yıl yüzde yirmibeş artmış.

Firma yirmi dolarlık tohumla altıyüzelli dolarlık sebze yetişebileceğini iddia ediyor.


kaynak:digtriad

12 Temmuz 2010 Pazartesi

İş Fikirlerine Ulaşmak İçin Neler Yapabilirim ?

Yeterince iş fikri üretemediğinizi düşünüyorsanız belki de sizi bu konuda düşündürebilecek bir kıvılcıma ihtiyacınız vardır .

Gerekli şey monotonluğun dışına çıkmak olabilir .

Bilgisayarınızı alıp bir alışveriş merkezine gidin . Gençlere yönelik satılan düşük bel kotları görmezlikten gelin ve insanların ne tür ürünler satın aldığı konusuna dikkatinizi yöneltin .

Örneğin bilgisayarları var mı ?

Bilgisayarlarıyla ne tür problemlerini çözebilirler ?

Yukardaki örneği farklı konularda tekrar edebilirsiniz .

Alışveriş merkezlerindeki yürüyüşünüz yalnızca farklı konularda düşünebilmenizi desteklemek içindir . Orada t-shirt ‘den oyuncağa kadar çok sayıda farklı şeyler görebilirsiniz .

Kimbilir sizinde aklınıza bir fikir gelebilir .

Yalnız Düşündüklerinizi yazmayı unutmayın .

6 Temmuz 2010 Salı

Markama Nasıl İsim Bulabilirim

Büyük bir isim büyük bir markanın başlangıcıdır . Duyulduğunda akılda kalıcı olmalı ve belirli etkiler yaratmalıdır .

Şimdi hızlıca yeni bir marka ismi konusunda gerekenleri gözden geçirelim .

Bu yöntemin ;

Zorluk Derecesi : Normal
Gereken Süre : Birkaç saat

Başlayalım ;

Beyin jimnastiği : İnsanların ismi duyduklarında neler hissedeceklerini düşün . Bir kağıda yaz ve yorumlarını sınıflandır .

İlgi Kur : Aynı etkiyi uyandıran benzer veya eş anlamlı kelimeleri ve deyimleri düşün .

Daha Fazla İlgi Kur : Başka dillerdeki kelimelerle de ilgi kurmayı dene .

Denemeler Yap : Çeşitli kelimeleri ve hecelerini kullanarak farklı kombinasyonlar oluştur .

Yansımalarına Bak : Listendeki her bir kelimeyi gözden geçir ve her birinde neler hissettiğini düşün .

Kontak Kur : Güvendiğin insanlara git ve her bir kelime için düşüncelerini al .

Önem Sırasına Göre Düzenle : Önemsiz gördüklerini at , önemlileri listene kat .

Tescilli Olup Olmadığını Araştır : Başkasına ait olmadığından emin ol .

Alan Adını Kontrol Et : Alan adı başkasına ait olmasın .

İsim seçmekten , genel isimlerden ,coğrafi isimlerden kaçın , akılda fazla kalmazlar .

Geleceğide düşünerek vizyonunu geniş tut .

İsim kısa ve kolay söylenir olsun .

İhtiyacın ;

İsimler , kağıt kalem ve tepkilerini gözleyeceğin arkadaşlar .

kaynak:about