29 Nisan 2010 Perşembe

Satış Başarısında Pazarlama Tavsiyelerinden Fazlası Gerekir

Pazarlama tavsiyeleri sıkça tekrarlansada ,işinizi somut bir şekilde sizin adınıza yapmaz.

İhtiyacı bul ve doldur pazarlama başarısında önemli bir anahtardır.

Gerçekse İhtiyaçları bulup doldurduktan sonra kullanımı tavsiye ederken sizden fiyat beklenmesidir.

Bunlar hakkında düşünün .

İnsanlar evlerinin çatısını tamire gereksinim duyarlar.Yalnız zamanında ,saygılı hizmet ,temiz çalışanlar ve yapılan işin garantisini isterler.

İnsanlar bilgisayar ağı kurulumuna gereksinim duyarlar.Yalnız bu işten iyi anlayan ,karşısındakini saf yerine koymayan ,boş konuşmalar yapmayan insanlarla çalışmak ve arıza olduğunda parçanın hemen bulunmasını isterler.

İnsanlar ihtiyaçları için bir şey aldıklarında bazen somurtkan olabilirler.

İnsanlar hoşlandıkları bir şey aldıklarında daha yüksek bir bedel ödeyebilirler.

Servis ,perakende , firmadan firmaya satış ne iş olursa olsun .

İş konusundaki çabanız , ürünün etkisinden fazla fiyatını haklı çıkarmalıdır.

Müşterilerin ihtiyaçlarına odaklanırken ne istediklerini gözden kaçırırsanız ,
istediklerinizi yapmamaya başlarlar .

Bir istek bulun ,pazara dokunun ve ileriye götürün .


kaynak:entrepreneurslife

26 Nisan 2010 Pazartesi

Girişimcilikte Doğuştan Olmayan Yetenekler

Yeni Girişimlerde doğuştan gelen karakteristik özelliklere değinmiştik.

Öğrenilebilir yetenekler de girişim başarısında çok önemlidir.

Bunlar ;

- İyi dinleme yeteneği
- İkna edici savunma yeteneği ,
- Geniş bilgi ve Eğitim
- Karar verme
- Önemli konuları önemsizlerden ayırma
- Öncelikleri belirleme ,hedefleme yeteneği
- Aşırıya kaçmayan kuşkuculuk

Ona göre dinlemek ve anlamanın gerçek anlamı insanların ne söyledikleridir . Çünkü en önemli bilgiler raporlar veya maillerle hiçbir zaman ulaşmaz.

Öğrenilebilir olarak tanımlanan özellikler tek başlarına çok büyük anlamlar ifade etmez. Çünkü tanınmış pek çok girişimci benzer özelliklere sahiptir.

Girişimci olarak eşsiz olmak çalışanların genelinin bu yeteneklere sahip olmasını gerektirir.


Rekabet ortamında oluşan olumlu anlamdaki kuşkuculuk insanları sürekli olarak yeni fikirlere konsantre olmaya motive eder.Bu konunun Microsoft örneğinin başarısında önemli bir etken olduğu yöneticilerince de belirtilmişti.

Kısacası başarılı bir girişimci etkileyici ve ekibini motive edici olabilmek için vizyonu görebilmeli ve tercüme edebilmelidir.

kaynak:babsoninsight

22 Nisan 2010 Perşembe

Girişimci Ruha Sahip Çalışanlar Kurumsal Şirketlerde Nasıl Davranırlar

Girişimciler iyi yapılandırılmış şirketlerde , fazla yetkilendirilmediklerinden istediklerini yeterince yapamazlar .

Bir çoğu işlerini diğerlerinden daha iyi yaptığını düşünür , daha fazla sorumluluk almak ve hesap verme isteği konusunda çaba gösterirler .

Yeni iş stratejileri bulmaktan hoşlanır , hedeflere ulaşmak için iş süreçlerini sürdürmek isterler . Bir hedefe ulaştıktan sonra , daha büyük hedefleri akıllarına getirirler , şirketlerinin geleceğine katkı yapmak için çaba harcarlar .

Büyük , yapılandırılmış şirketlerde girişimcilerin şu düşünceye gelmeleri kolaydır ;

Bu işin iyi yapılmasını istiyorlarsa , bana vermeleri gerekirdi .

Girişimcilerin baskın karakteri , işlerini arkadaşlarından ve yöneticilerinden daha iyi yapabileceklerine inanmalarıdır .

Onların kendi bakış açılarıyla bakıp , başarıya götürecek adımları atabilmek için özgürlüğe ihtiyaçları vardır .


kaynak:businesstown

20 Nisan 2010 Salı

Kendi Markanızı Geliştirebilir misiniz ?

Kişisel markanız kalabalıklar içinde fark edilmenize olanak sağlar .

Küçük işletme sahipleri kendilerini tanıtabilmek için kurumsal firmalar gibi büyük bütçelere sahip olmazlar .

Küçük tecrübelerle kişisel marka yaratılabilir mi ? Bu tahmin edilenden kolaydır .

Hedef pazarınızı belirleyin .

Müşterilerinizin kimler olduğunu bilmeden , onların dikkatini çekmeden bir imaj yaratmak zordur . Müşterilerin ne tür problemlerini çözmeye çalıştığınızı , onların nasıl çözümler aradığını düşünün .

Nasıl eşsiz olabilirsiniz ?

Diğerlerine bakın , onlardan farklı yapın .

Çözebileceğiniz sorunların listesini yapın .

Web sitenizi oluşturun .

Markanın en önemli etkisi güven oluşturmasıdır .

Müşterilerin dikkatini çekemezseniz , ne kadar önemli ürünlere sahip olduğunuz önemsizdir .

Tecrübelerinizi internet sitelerinde paylaşın .

Sağlayacağınız ücretsiz bilgiler markanıza yardımcı olur .

İçine biraz da eğlence katın .

İnsanlara yardım konusunda samimiyseniz , güven sağlamanız kolaylaşır . Kendinizi kandırmayın . Yaptığınız işe kendiniz inanmıyorsanız , müşterilerinizi hiç inandıramazsınız .

kaynak:ezine articles

16 Nisan 2010 Cuma

Otelcilik Sektöründe Yeteneklerinizi Verimli Kullanın

Otel yöneticisi olarak sorumluluklarınız pratikte bir çok süreci içerir .

Ekibinizin her şeyi değil , parçası olduğunuzun farkında olun .

Personeliniz sizin özelliklerinizin ve yaklaşımınızın saygınlığınızı onayladığında başarılı olursunuz .

Projelerde ekibinizi göz önüne alın ve kullanın .

Her çalışanın yetenekleri , ilgisi her projeye uygun olmayabilir . O projeye uygun olanlardan yararlanın . Proje sonuçlarında görülen somut başarıları belirleyin ve oteldeki diğer ekiplerle paylaşın .

Her çalışan için hedefleri , beklenen sonuçları tanımlayın ve anlatın .

Bir çok otel yönetim şirketi , aylık veya onbeş günlük kısa toplantılarla , çalışanlarına uzun vadeli hedeflerini ve büyük resmi anlatır .

Değişimle yüzleşin .

Her işin tek bir çözümü yoktur . Yeni ve değişik alternatifleri göz önüne alın .

Performans standardını belirleyin .

Çalışanların hangi şartlarda başarılı kabul edileceklerinin anlaşılmasını sağlayın .

Çalışanları motive edici , düzenli performans görüşmeleri yapın .

Ödüllendirmeden yararlanın .

İşinizi paylaşın yalnız kontrolsüz bırakmayın .

İşi paylaşmanın anlamı güvenmek , desteklemek ve kontroldür .

Yardımcılarınızı yetiştirin .

Daha üst görevlere geçerken iyi yetişmiş bir ekibiniz olsun .

Başarısızlığa meydan okuyun .

Ampulü ticari bir ürüne dönüştüren ve binden fazla patent sahibi olan Edison ;

‘’ Ben başarısız olmadım , insanların sorunlarını çözmek için onbin kullanılmayan buluş yaptım ‘’ demişti .

kaynak:hotel news recource

12 Nisan 2010 Pazartesi

Genel Yöneticilik Hataları

Yıllardır çeşitli sektörlerde çok sayıda yöneticiyle , iş sahipleriyle çalıştım ve inceledim .

Hiç kimse mükemmel değil , bana hayatında hiç hata yapmamış yönetici gösterin , hiç kimse her seferinde doğru kararlar almaz .

Genel yönetici hatalarına bir göz atalım ;


Hatayı kimin yaptığını araştırmaktan çok nasıl düzeltileceği daha önemli .

Çalışanlarını dikkatli dinlemezler , sorunlarıyla gerçekten ilgilenmezler .

Kararlarında , davranışlarında , tercih ve alışkanlıklarında egolarına yenilirler .

Kibirlilik hali

Öncelikleri tüm şirketin başarısı , verimlilik , çalışan performansından uzaklaşabilir .

Dedikoducu , negatif , zayıf takım oyuncularını etrafına toplayabilir .

Yalnızca kendisi ile ilgili övgüleri dinlemek isteyebilir .

Kararlarında kimseye danışmayabilir .

Başarı için süre isterken , karşılığını vermeyebilir .

Şirket içi , dışı iletişimi kuramayabilir .

Yetersiz veya az motive edicilik

Yetki vermeden sorumluluk verebilir .

Çalışanların yalnızca bir kısmına yakın olabilir .

Verimsizlik ve organizasyon bozukluğu negatif etkiler yapar .

Hatalarda alışkanlığı değiştirme yerine ceza yönteminin seçilmesi .

Yanlış veya uygun olmayan eğitimler

Bir gün yerimi kapar endişesiyle yetenekli elemanların işe alınmaması .

kaynak:ezinearticles

7 Nisan 2010 Çarşamba

İşyerinde Ekibinizi Zekice Yönetebilir misiniz ?

İşinizle ilgili yapmak istediklerinizi çalışanlarınıza iyi bir şekilde anlatamazsanız istediğiniz sonuçlara ulaşamazsınız .

Anlatmak yalnızca uygun kelimeleri kullanmak , teknik ayrıntılardan söz etmek değil vereceğiniz mesaja duygu katmaktır .

Güneybatı havayollarından , bu konunun uzmanı herb şöyle diyor ;

Bu konu uzay bilimi değildir , kuralları ise oldukça basittir .

Anlatmak istediğinizi işle ilgili insanlarla , ekiplerle , ulaşmak istediğiniz belirli bir hedef , veya geliştirmek istediğiniz konularla ilgili görüşün .

Argo bir dil kullanmayın , kestirmeden gitmeyin , anlaşılır olun , yalnız konuyu fazla uzatıp karmaşık hale getirmeyin .

Konuyu şık ve eğlenceli anlatın .

Konuyu dinlerken sizden etkilensinler , sizi bir yabancı gibi ve zorla yapmaları gerektiğini hissederlerse güvenlerini kaybedersiniz .

Kolay anlaşılır olun . Uzun konuşma ve cümleler konsantrasyonu bozar . Resim ve şemalar da kullanabilirsiniz . Anlaşıldığınızı hissedeceğiniz sorular sorun .

Kendinizi streste hissediyorsanız biraz bekleyin ve sonra konuşun .

Rahat olun . Ne hissettiğinizi , beklediğinizi söyleyin , onları konunuza davet edin .

Niçin , Ne , Nasıl , Öyleyse bağlaçlarını konuya davet için kullanın

Onları akılsız veya robot olarak görmek yerine zekice yönetebilirseniz , size saygıları , konuya ilgileri üst seviyelere çıkacaktır .

kaynak:ezine articles

2 Nisan 2010 Cuma

Bazı Firmalar Büyük Başarılara İmza Atarlar

Bazıları , büyük başarılara imza atarlar.

Önemli bir nedeni ‘’ Ne yaptıklarının farkında olmalarından ‘’ kaynaklanır.

Yalnızca bu günü düşünmezler ,


Yalnızca monoton bir şekilde işe gidip gelmezler ,

Yalnızca küçük resmi görmezler ,

İşyerlerinde yalnızca uzun saatler geçirmenin başarıya etkisinin olmadığını farkederler .

İşyerlerinde , iş akışları , motivasyon , satış performansı , arge , yönetimsel konularda yenilikler üretirler , sonuçları rakamsal olarak gözlemler ve sonucunda sürdürülebilir başarıyı yakalarlar.

Gelecek yılları planlarlar.

Dünya ‘da bu şekilde çalışan bir çok firma bulunmakta ,

Çevreniz de var mı ?