28 Eylül 2009 Pazartesi

İşimde Nasıl Başarılı Olabilirim

Küçük işletme sahipleri işlerinde başarılı olmak için neler yapabilirler ?

Aşağıdaki fikirler size bu konuda yardımcı olacaktır .

Hedefinizi Belirleyin


Pazardaki bütün insanlara hitap edemezsiniz . Müşteri kitlenizi belirleyin ve onlar için görünür olun .

Farklı Olun

Rakiplerinizin her yaptığını değil farklı şeyler yapın . Aynısını yaptığınızda aynı kalıptan çıkmış kola şişesine benzersiniz .

Ekibinizi Oluşturun

Ekibiniz işle ilgili hedeflerinize uygun olsun .

Hızlı Olun

Süre en değerli şeydir .Müşteriniz teslimi çarşamba günü bekliyorsa , salı günü öğleden sonra teslim ederek şov yapın .

Teşekkür Edin

Hemde bir çok kez . Müşteri ve çalışanlarınıza değerli olduklarını hissettirin .

Uyumlu Olun

Uyum müşteriyi rahat hissettirir . Benzer şeyleri her zaman başka yerlerden alabileceğinin farkında olun .

Gülümseyin

Fiyat , garanti , kalite gibi şeyleri bir süre unutun . Müşteriler alışveriş yaparlar , çünkü sizden pozitif bir elektrik almışlardır .

Fazlasıyla İyimser Olun

Bu davranış müşterilerinizi olumsuz endişelerden uzaklaştıracaktır .

Kibar Davranın

Kaba olmayın , sorunlarını çözün ,

Çalışkan Olun

Hiçbir zaman her şeyi yeterli derecede yaptığınızı , yeni fikirler veya teknolojinin sizi ilgilendirmediğini düşünmeyin .

Böylece müşterilerinizin gözüne daha önce hiç karşılaşmadıkları derecede farklı görünün .

kaynak:about

14 Eylül 2009 Pazartesi

Aile Şirketlerinde Etkili Liderlik

Büyük liderler işlerinde başarılı olabilmek için pozitif davranışlar sergilerler .

Şirket içinde olumlu bir hava yaratmayı başarabilmeleriyle oluşan sihirin beklenenin üzerinde bir beceri ve yaratıcılığa dönüşeceğini bilirler .

İş ortamında yaşanan huzursuzluklar , yaratıcılık karşısındaki en büyük engeldir .

Bir şirkette belki de gezegendeki en parlak fikirli insanlardan bazıları çalışıyordu ve hepsi huzursuzdu .

İş sahibi bir gün durumun farkına vardı . Pozitif elektrik yayma konusunda çalışmalar yaptı ve başardı .

Negatif elektrik veren liderler çalışanlar üzerinde etkisiz kalırlar . Pozitif davranışlar sergilendiğinde ise ayna terse döner ve karar alabilen , dinamik , başarıya konsantre olmuş daha iyi ekipler ve firmalar ortaya çıkar .

Pozitif liderler altın değerindedir .

Sizde daha fazla başarı için bu liderlerin arasına katılın ve çalışanlarınızın , sabah uyandıklarında koşarak yataklarından çıkıp , bir an önce işe başlama duygusunu hissetmelerine izin verin .

kaynak:fastcompany

10 Eylül 2009 Perşembe

Geçen Yıl Ne Kadar Müşteri Kaybettiniz ?

Şirketler çoğu zaman müşteri kayıplarının kendilerinden kaynaklanan bir nedenle gerçekleştiğini düşünmezler .

Yeni müşteriler kazanırken kaybettiğiniz müşterileri değerlendirmiyorsanız , tuttuğunuz balıkları , dibi delik bir kovaya koyuyorsunuz demektir .

Yapmanız gereken ise kapıdan giren müşterilerin size neden bir daha dönmemek üzere ‘’ hoşça kal ‘’ dediğini anlamaya çalışmaktır .

Neden ve ne kadar müşteri kaybettiğiniz konusunda çalışmalar yapın .

7 Eylül 2009 Pazartesi

İlk Mağazanızın Başarısı İkinciyi Garanti Eder mi ?

Açtığınız ilk mağazada işler çok iyi gidiyor ve '' ikinci mağazamı nasıl açabilirim '' diye düşünüyorsunuz .

İlk mağazanın başarılı olması ikincinin de olacağı anlamına gelmez .

Burada göz önünde bulunması gereken noktalar vardır .

Yeni yerinizi açıldıktan sonra aylarca finanse edebilecek misiniz ?

İkinci mağazanıza konsantre olduğunuzda ilk mağazanızda iyi bir ekibiniz bulunacak mı ?

Orada da aynı tip müşteriler mi bulunacak , yoksa yeni bir müşteri kitlesine mi yöneleceksiniz ?

Yeni mağaza için kira sözleşmesini yapmadan önce müşteri tabanınızla görüşün .

İkna olduysanız sözleşmenizi yapın . Burada yeni mağazanın olumlu ve olumsuz yanları göz önüne alınır .

Yeni işyeriniz için iş planı yapın .

Her ne kadar ilk iş yeriniz için bir iş planınız olsa da yeni iş yerinizde farklı bir strateji gerekip gerekmediğini , pazar önceliklerini değerlendirin . Güçlü ve zayıf yönlerinizi ortaya koyun .

Gerekli olacak ilave sermayeyi tanımlayın .

En azından ilk aylardaki giderleri karşılayabilmek gerekir .

İşinize uygun ekip kurun .

İlk mağazanızdaki ekibinizin sağlamlığından emin olduktan sonra ikincisinde de aynı standardı yakalayın .

Riskinizi azaltmak için franchise olasılıklarını da göz önüne alın .

kaynak:business

3 Eylül 2009 Perşembe

Yenilikçi Firmalar Krizlerden Fırsatlar Çıkarabilir mi ?

Uzman bir ekonomist olmasam da dünyanın çekeceği acıların farkındayım.

Pazarların kötü olması yenilikçilerin büyük yeni şeyler düşünmesi yerine kış uykusuna yatacağı anlamına mı gelecek ?

Tabii ki hayır

İnternet dünyası dışında gerçek hayattaki insanlar gerçek sorunlarla karşılaşmaya ,ayrıca para kazanmaya çalışmaya devam edecek ve yeni fırsatlar , yeni büyüyen işleri ortaya çıkaracak.

Basit bir örnek olarak new york merkezli yeni bir girişim olan On Deck Capital ‘e bir göz atalım.

Mayıs ayında pazara giren firma bireysel krediler vermek yerine küçük işletmelere yönelmiş.

Firmaların günü gününe kredi değerliliğini anlamak için süreci anlamaya dayalı yazılımlar kullanıyor.

Şu ana kadar on milyon dolar kredi vermiş ve çok küçük problemlerle karşılaşmış.Faiz oranı bir çok bankadan yüksek , diğer alternatif kaynaklara göre ise daha düşük.

Klasik yaklaşımdakiler buradaki uzun dönemli potansiyeli gözden kaçırsalarda incelemeye değmez mi ?

Küçük iş sahipleri gerçekte bankacılarla çok süre harcamak ister mi ? Sanmıyorum.

Bu firmanın başarılı olacağı konusunda bir garanti yok.Yalnız bu yaklaşım bir potansiyel olduğunu gösteriyor ve ekonominin donmuş gibi göründüğü bir dönemde ortaya çıkabilecek fırsatlar konusunda güzel bir örnek.

Yeni iş yapmanın ilkelerinde herhangi bir değişiklik yok.

Bir problem , tatmin edici bir şekilde çözülmeli ,çözümler müşterilerce diğer alternatiflerden iyi görülmeli ,etkileyici ve sürdürülebilir bir ekonomik modele ve büyüme planına dayanmalı.

Başarıda engellerin çıtası daha yukarı taşınırken tartışmalar zorlaşmakta , fakat geride kalan fırsatlar donmamış olanlarca yakalanmalı.


kaynak:discussionleader