24 Haziran 2009 Çarşamba

Ürünümüzün Dağıtımını Planlamamıştık

Yaşadığım girişim tecrübesinden çok şeyler öğrendim .

Aldığım ilk ders ürünün nasıl dağıtılacağından emin olmaktı . Bir diğeri işe küçük başlayarak gelişeceğine ikna olduktan sonra büyütmekti .

Sonuçta başarısızlık içinde kendimizi başarılı hissettik . Hızlı karar verdiğimiz için sermayemizin yüzde yetmişbeşini geri alabilmiştik .


Hikayemiz şöyle başladı .

Birkaç yıl önce iki yakın arkadaşım ve bir java geliştiricisi ile birlikte mobil bir sosyal ağ oluşturmaya karar verdik . Yaklaşık bir yıl öncesinde büyük bir şirket adı yeni duyulmaya başlayan başka bir sosyal ağı satın almıştı .

Bizde gps uyumlu mobil telefonlarla bağlantılı sosyal ağlar konusunda pazarın boş olduğunu düşündük ve ‘’ Uygun dönem işte budur ‘’ diyerek işe giriştik .

Hızlıca pazarın ana hatlarını kapsayan iş modelini oluşturduk ve riskleri belirledik .

Mobil telefon pazarında çok kullanılan sistemlerle uyumlu oldukça iyi bir teknoloji geliştirdik , sosyal ağın internette ana hatlarını da oluşturduk . İnsanları evlerinden çıkararak internette birbirleriyle konuşabileceklerini teklif edecek aşamaya gelmiştik .

Bir yıl geçmeden ikibin internet kullanıcısı olmasına rağmen sıfır tane mobil operatöre sahiptik .

Çok geçmeden telefon operatörleriyle anlaşma yapmadan sistemi işletemeyeceğimizin farkına varmıştık . Telefon operatörleriyle bağlantınız yoksa satın almanız gerekiyordu ve bu imkansızdı .

İlk yılın sonunda işi bırakmaya karar verdik . Şirketi satmak istediğimizde alıcı çıkmadı .

Yalnız site adımızı iyi bir fiyata satarak başarma egomuzu tatmin etmiştik .

kaynak:cstartup

19 Haziran 2009 Cuma

Müşteriler Gerçekte Neyi Satın Alır

Dünyanın her yerindeki iş sahipleri müşterilerin gerçekte ne istedikleri ve ihtiyaçları üzerinde düşünürler .

Müşteriler gerçekte ne satın alırlar ?


- Ürün veya servisin uzun vadede dürüst olmasını ,

- Yoğun iş hayatında kendilerine gerçekten süre kazandıran şeyleri ,

- Onları boşuna para ve süre harcadıkları duygusundan uzaklaştıran ürünleri ,

- Yalnızca bu gün için değil gelecekte de tasarruf sağlayacakları ürünleri ,

Belki de en önemlisi kendilerini daha iyi hissettirecek ürün ve servisleri .

Satın alınan , ürün ve servisten öte çözüm ve faydadır .


kaynak:ducttapemarketing

15 Haziran 2009 Pazartesi

İş Modeli Yenilikleri İçin Krizler Fırsattır

Ekonomik kriz dönemleriyle yenilikler birbirlerine zıt kavramlarmış gibi görünse de gerçekte tam olarak birbirlerini bütünlerler .

İş modellerinde yeniliklerin başarılı olabilmesi oldukça zordur .

Şirket organizasyonunun bir çok bölümünü etkilerler , doğru organizasyonel yapı gerektirirler , yapılmasının acil olduğunu çağrıştırırlar .

Yukarıda belirtilen tüm şartların kriz dönemlerinde başarılı olabilmesi daha kolaydır .

Ekonomik olumsuzlukların ortaya çıktığı süreçlerde herkes hızla bir şeyler yapması gerektiği hissine kapılır .Şirketin ayakta kalmasının gündemde olduğu bir dönemde çalışanlar yeniliklere daha az direnç gösterir .

Şirketin geleceğine yönelik pozisyon almak için bu bir fırsattır .

Bu konuda yapılacaklar nelerdir ?

Yönetim kurulu yöneticilere iş modeli yeniliğinin araştırılması için talimat vermelidir .

Yaygın bir şekilde çalışanların yer aldığı disiplinli ekipler kurulmalıdır .

Çalışmada yalnızca yöneticiler değil herkes aktif olmalıdır .

Yenilik modeli müşterileri de kapsamalıdır .

Mevcut iş modelinden de bölümler alınabilir .

Proje ekiplerinin rahat çalışabilmesi için ferah çalışma alanları ve tahta , projeksiyon makinesi gibi gerekli ekipmanlar sağlanmalıdır .

kaynak:businessmodeldesign

11 Haziran 2009 Perşembe

Durgunluk Döneminde Her İş Kötüye Gitmiyor

Durgunluk döneminde her iş kötüye gitmiyor . Bazı ürünler mağaza raflarından uçuşa devam ediyor

Çikolata ve koşu ayakkabısı satışları amerikada yukarı gidiyor . Şarap satışlarındada düşüş yok , yalnızca daha ucuza yöneliniyor .

Sıcak kekler , bahçe ve güneşlenme ürünleri de ,

Tüketiciler bütçeleri konusunda dikkatli ve otomobil alımı , başlıca diğer aksesuarlar gibi büyük bütçeli şeyleri erteliyor . Küçük bütçeli , evde kendilerini daha rahat ettirebilecek ürünlerde ise daha hoşgörülü . Artık evde daha fazla süre harcanıyor .

Durgunluk dönemi müşterileri kişisel ve finansal olarak kendilerini daha güvende hissettirecek ürünlere ilgi gösteriyor .

kaynak:ass.p

8 Haziran 2009 Pazartesi

Girişimcilerde Kişilik Özellikleri

Kendi işinize başlamak ve büyütme konusunda başarılı olmak için bir çok yetenekler gerekir .

İşteki kişilik özellikleri yönünden bakıldığında siz acaba hangisisiniz ?

Düzeltici

İş konusundaki galibiyetinizi düzeltici olarak yapıyorsanız dürüstlük ve etikliğe önem veriyorsunuz demektir .

Kişisel Uyarılar : Müşteri ve çalışanlar üzerinde mükemmeliyetçi ve fazla eleştirel olduğunuzun farkında olun

Örnek ; A.Roddick , Body Shop

Öğüt veren

Bu kişilik müşterilere yüksek derecede destek ve tavsiye sağlar .Müşteriler haklı ve her şey onların beğeneceği şekilde olmalı diye düşünür . Böyle şirketler de müşteri odaklıdır .

Kişisel Uyarılar : Öğüt verenler iş ve müşterilere konsantre olurken , kendi ihtiyaçlarınında farkında olmalıdır .

Örnek : J. Nordstrom , Nordstrom

Aktörler

Bazıları karizma ve yüksek enerjiye sahip olurlar .Onlar işlerini kendi kişisel markaları üzerine inşa edebilecek nedenleri her zaman bulurlar .

Kişisel Uyarılar : Fazla rekabetçi ve işkoliklerdir .

Örnek : D.Trump , Trump Hotels

Sanatçılar

İş kişilikleri çekingen fakat yüksek ölçüde yaratıcıdır . Web dizaynı , reklam şirketi gibi işlerde sürekli yaratıcılık isterler . İşlerini yetenek ve yaratıcılık üzerine inşa ederler .

Kişisel Uyarılar : Müşteri tepkilerinde fazlaca duygusal olabilirler . Hatta yapıcı tepkiler dahil . Bu yüzden olumsuz imaj bırakabilirler .

Örnek : S.Adams ,Dilbert

Hayalciler

Kişilikler gelecek üzerine şekillenir .Dünyada neler olduğunu anlama konusuna çok merak duyarlar .

Kişisel Uyarılar : Hayallere fazla , gerçeklere az konsantre olabilirler . İş görmekten daha ileriye gitmelidir .

Örnek : B.Gates , Microsoft

Analizciler

Problemleri sistemli bir şekilde belirlerler .Temel iş alanları mühendislik ve bilgisayardır .Problemleri çözmede üstünlükleri vardır .

Kişisel Uyarılar : Sistemi felce uğratmamak için diğerlerine güvenmeleri gerekir .

Örnek :G.Moore , Intel

Ateştopu

Hayatları boyunca enerji dolu ve iyimserlerdir . Hayatın enerjisini müşterilerede hissettirirler .

Kişisel Uyarılar : Ekibi fazla yetkilendirebilirler . İş planı ile aklına geleni yapma arasında denge olmalıdır .

Örnek:M.Forbes , Forbes

Kahraman

İnanılmaz derecede kararlı dünyada rekabet edebilecek yüksek liderlik yeteneklerine sahiptirler . Girişimciliğin özüdür .Büyük şirketlere adapte olabilirler .

Kişisel Uyarılar : Fazla umut verici sözler ve kendi yolunu çizmek için zor kullanarak tüm taktikleri uygulamak uzun vadede işe yarar bir yol değildir. Başarı için liderlik gücüne güvenilip diğer çalışanlara yollarını çizmeleri için destek verilmelidir .

Örnek:J.Welch, GE

Tedavi Edici

Bu kişilik işinde tedavi ve uyumu sağlar .Etkileyici bir biçimde sakin kalıp bunu sürdürmeye devam ederler .

Kişisel Uyarılar : İşle ilgili iyileştirme çabaları dışarıdaki gerçeklerden uzak kalmaya yol açabilir . Bu da kuruntulu düşüncelere neden olabilir. Çalkantılar için senaryolar oluşturabilir .

Örnek:B.Kohen . Ben Jerry Dondurma

Her bir iş kişiliği gerçek karakterine bağlı kalabilirse başarılı olabilir .Eğer bir ekip inşa ediyorsanız bu özellikler paha biçilmez bir değere sahiptir .

Uçağı tek başına uçuranların , iş karakterlerini dengeleyebilmeleri için dışarıdan temin edebilecekleri ihtiyaçlarını anlamaları önemli .

kaynak:about

3 Haziran 2009 Çarşamba

Durgunluk Dönemlerinde Müşterilerin Endişeleri Üzerinde Ters Etkiler Yaratın

Varsayım

Durgunluk dönemlerinde bazı rakipler reklam harcamalarını geri çekerler .

Taktik

Ürününüzün müşteri problemlerinin çözümünü nasıl kolaylaştırdığını göstermek için iletişimi arttırın .

Durgunluk dönemlerinde şirketler fiyatlarını düşürmeye başladığında reklam bütçeleri genelde sıkıntı olmaya başlar .

İletişimin arttırılacağı bir dönem varsa , o durgunluk dönemidir .

1989 – 1991 durgunluğunda reklam harcamalarını arttıran Pizza Hut ve Taco satışlarını % 61 ve % 40 yükseltirken , harcamalarını düşüren Mcdonalds ‘ın satışları % 28 düşmüştü .

Böyle dönemlerde harcamaları arttırarak şık görünmek ve müşterilere doğru mesajlar vermek hiçte kolay değildir .


Bir kredi kartı firması ‘’ Kartımı kullan ve unutamayacağın bir tatil kazan ‘’ sloganını kullanmıştı . Verilen mesaj ‘’Bizim kartımız en fazla parayı sana iade eder ‘ idi .

Böyle dönemlerde reklamlarla verilen mesajlar müşterilerin endişeleri üzerinde ters etkiler yaratabilmeli .

kaynak:bnet