Durgunluk dönemlerinde bazı konular önem kazanır .
Temel ilkelere geri dönün
Müşterilerin ayağınıza gelmesini beklemek yerine siz müşterilere gidin .Böylesi daha verimli
Kıvrak Olun
Pazarlama araçlarınızı sürekli izleyin .Pazarlama bölümünüz paraları satışa dönüşmeyen aktiviteler için harcıyorsa durdurun .
Büyük Balıktan Önce Küçük Balık
Orta büyüklükteki elli – yüz tane müşteri bir tane çok büyük müşteriden iyidir .
Maliyeti Değil Satışları Arttırın
Ne konuda para harcadığınızın farkında olun .
kaynak:bmighty
Bazen kızdırmak ,bazen güldürmek ,amaç düşündürmek '' Yaşanmış olaylar , gerçeklere yorumlar '' Sitede yer alan bilgiler yalnızca görüş niteliğindedir.
29 Mayıs 2009 Cuma
25 Mayıs 2009 Pazartesi
Küresel Ekonomiden Bir Görünüm
En son veriler ekonomik büzülme oranının küçülmeye başladığını düşündürmekte . Fakat ekonomik büzülme geçen yılın son çeyreği ve bu yılın ilk çeyreğindeki serbest düşüşten daha iyiye gitse de iyimserlerin yeşilliklerin filizlenmesi olarak adlandırılan bu yılın ortalarında dibe vuracak ve 2010 ‘da büyüme potansiyelinin hızla ortaya çıkacağı tahminleri yerinde görünmemekte .
Verilerin dikkatli değerlendirilmesi kısa ve orta vadede yeşil filizlerden çok sararmış otları çağrıştırmakta .
İyimserlerle farklılığın nereden kaynaklandığına bir göz atalım .
Öncelikle ;
amerikada ve diğer gelişmiş ekonomilerdeki şimdiki derin ve uzatılmış U şeklindeki durgunluk bu yılın ortalarına kadar değil 2009 yılı boyunca devam edecektir .
İkinci olarak ;
V şeklinde bir büyümeden çok en azından 2010 ve 11‘de yüksek bir büyüme beklenmemektedir .
İki tane üç aylık büyümenin daha yüksek gelmesi yıl sonu veya gelecek yıl başlarında durgunluğun bitmesi olasılığını ortadan kaldırmaz . Firmalar stoklarını yeniden oluşturacaklar ve parasal ve vergisel canlandırmalar ertelenmiş yükselişlere yol açacak . Fakat amerikan ve global ekonomilerdeki yapısal zayıflıklar beklenen potansiyel büyümenin daha düşük olmasına neden olabilir .
Üçüncüsü ;
2010 ‘da büyümede iyileştirme denemelerinin yıl sonu kesilmeye yol açarak veya 2011 ‘ le birlikte petrol fiyatlarının hızla artması , artan vergiler , kamu borçlanmalarının maliyetlerinin artması gelişmiş ekonomilerde orta vadede mali sürdürülebilirlik endişelerini gündeme getireceğini , para basma sonucu oluşan mali açıkların iki yıllık durgunluk süreci sonrası enflasyonist etkilere neden olarak W tipi bir durgunluğa yol açabileceğini göz ardı edemeyiz .
kaynak:Roubini,rge
Verilerin dikkatli değerlendirilmesi kısa ve orta vadede yeşil filizlerden çok sararmış otları çağrıştırmakta .
İyimserlerle farklılığın nereden kaynaklandığına bir göz atalım .
Öncelikle ;
amerikada ve diğer gelişmiş ekonomilerdeki şimdiki derin ve uzatılmış U şeklindeki durgunluk bu yılın ortalarına kadar değil 2009 yılı boyunca devam edecektir .
İkinci olarak ;
V şeklinde bir büyümeden çok en azından 2010 ve 11‘de yüksek bir büyüme beklenmemektedir .
İki tane üç aylık büyümenin daha yüksek gelmesi yıl sonu veya gelecek yıl başlarında durgunluğun bitmesi olasılığını ortadan kaldırmaz . Firmalar stoklarını yeniden oluşturacaklar ve parasal ve vergisel canlandırmalar ertelenmiş yükselişlere yol açacak . Fakat amerikan ve global ekonomilerdeki yapısal zayıflıklar beklenen potansiyel büyümenin daha düşük olmasına neden olabilir .
Üçüncüsü ;
2010 ‘da büyümede iyileştirme denemelerinin yıl sonu kesilmeye yol açarak veya 2011 ‘ le birlikte petrol fiyatlarının hızla artması , artan vergiler , kamu borçlanmalarının maliyetlerinin artması gelişmiş ekonomilerde orta vadede mali sürdürülebilirlik endişelerini gündeme getireceğini , para basma sonucu oluşan mali açıkların iki yıllık durgunluk süreci sonrası enflasyonist etkilere neden olarak W tipi bir durgunluğa yol açabileceğini göz ardı edemeyiz .
kaynak:Roubini,rge
20 Mayıs 2009 Çarşamba
Ekonomik Kriz Dönemlerinde Başarı İçin Stratejiler
Gelecek İçin Uygun Yöntemler Kullanın
Uzun vadeye konsantre olmak önemlidir . Yeni teknolojiler şirketlerin organize olması ve iş yapma şekillerine göre gelişmeye devam edecekler .
Avrupalı toplumlar gittikçe yaşlanırken sağlık ürünlerinde rekabet yaşanmaya devam edecek . Bu trend ekonomik bozulma olsa da devam edecek ve yenilik ve ürün geliştirme süreçleri piyasaları ürün ve servislerle tanıştıracak .
Paran Varsa Satın Al .
Firmanın finansal durumu iyiyse yetenekler yalnızca krizi atlatmakla sınırlı kalmamalı .
Strateji basit . Paran varsa satın al . Diğer sektörler , rakipler , tedarikçiler , yeni satış kanalları olabilir .
Belirsizlik dönemlerinde nakit kraldır .Kısa vadeli borçların varsa uzun vade olanaklarını araştır .
Önemli Yeniliklerin Dip Noktası
İş dünyası mevcut ürünlerin geliştirilmiş daha ucuz yeni versiyonlarını dikkate alacaktır .
Yeni değerler yaratabilmek için risk al . Düşük fiyatla insanların katılımını birleştir .
Örneğin uçak bileti ve tatil planlaması .
Verimliliği Geliştir
Her şey daha verimli olmalı . Otomasyona önem ver .
Müşteri Yanlısı Yenilikler
Kriz dönmelerinde müşterilerinizi olabildiğince sıkı tutmalısınız .İşiniz , müşterileri , tedarikçileri ve ilgili diğer unsurları da kapsadığında şirket Pazar başarısı için daha yüksek şansa sahip olacaktır .
Aracılardan Uzaklaşın
Bir çok şirket potansiyel gelirini aracılarla paylaşır . Müşterilere direkt ulaşın .
Örneğin internet kullanarak .
Dış Kaynak
Bazı işletmeler için işin bir bölümünü dışarıda yaptırmak uygundur . Bu yöntem genelde tasarruf sağlar .
Yeni Pazarlar Arayın
Avrupalı toplumlar yaşlanmakta .Finansal krizler emeklilik fonlarını da etkilesede yaşlı insanlar krizden daha az etkilenir .Onların evde boş zamanları ve likit gelirleri vardır .Bu günün ve geleceğin olgun insanları daha aktiftir . Bu onların daha fazla ürün ve hizmet talep edeceği anlamına da gelmektedir .
Her ne kadar Çin , Rusya , Hindistan , Brezilya , Meksika , Güney Kore gibi ülkeler bu gün krizden etkilenseler de Uzun dönemde büyümeye devam ederek Avrupa ve amerikayı geçeceklerdir .
kaynak:cifs
Uzun vadeye konsantre olmak önemlidir . Yeni teknolojiler şirketlerin organize olması ve iş yapma şekillerine göre gelişmeye devam edecekler .
Avrupalı toplumlar gittikçe yaşlanırken sağlık ürünlerinde rekabet yaşanmaya devam edecek . Bu trend ekonomik bozulma olsa da devam edecek ve yenilik ve ürün geliştirme süreçleri piyasaları ürün ve servislerle tanıştıracak .
Paran Varsa Satın Al .
Firmanın finansal durumu iyiyse yetenekler yalnızca krizi atlatmakla sınırlı kalmamalı .
Strateji basit . Paran varsa satın al . Diğer sektörler , rakipler , tedarikçiler , yeni satış kanalları olabilir .
Belirsizlik dönemlerinde nakit kraldır .Kısa vadeli borçların varsa uzun vade olanaklarını araştır .
Önemli Yeniliklerin Dip Noktası
İş dünyası mevcut ürünlerin geliştirilmiş daha ucuz yeni versiyonlarını dikkate alacaktır .
Yeni değerler yaratabilmek için risk al . Düşük fiyatla insanların katılımını birleştir .
Örneğin uçak bileti ve tatil planlaması .
Verimliliği Geliştir
Her şey daha verimli olmalı . Otomasyona önem ver .
Müşteri Yanlısı Yenilikler
Kriz dönmelerinde müşterilerinizi olabildiğince sıkı tutmalısınız .İşiniz , müşterileri , tedarikçileri ve ilgili diğer unsurları da kapsadığında şirket Pazar başarısı için daha yüksek şansa sahip olacaktır .
Aracılardan Uzaklaşın
Bir çok şirket potansiyel gelirini aracılarla paylaşır . Müşterilere direkt ulaşın .
Örneğin internet kullanarak .
Dış Kaynak
Bazı işletmeler için işin bir bölümünü dışarıda yaptırmak uygundur . Bu yöntem genelde tasarruf sağlar .
Yeni Pazarlar Arayın
Avrupalı toplumlar yaşlanmakta .Finansal krizler emeklilik fonlarını da etkilesede yaşlı insanlar krizden daha az etkilenir .Onların evde boş zamanları ve likit gelirleri vardır .Bu günün ve geleceğin olgun insanları daha aktiftir . Bu onların daha fazla ürün ve hizmet talep edeceği anlamına da gelmektedir .
Her ne kadar Çin , Rusya , Hindistan , Brezilya , Meksika , Güney Kore gibi ülkeler bu gün krizden etkilenseler de Uzun dönemde büyümeye devam ederek Avrupa ve amerikayı geçeceklerdir .
kaynak:cifs
14 Mayıs 2009 Perşembe
Stres Testi Sonuçları Ne Anlatıyor
Geçen gün finansal kurumlarla ilgili açıklanan stres testinin sonuçları için ne diyebiliriz ? Değer ifade ediyor mu ? Finansal sisteme sarsılan güveni düzeltebilecek mi ?
Şu anki yaklaşım finansal krizi çözebilecek mi , verimli olabilecek mi ? Finansal kurtarmaları yaparken mali giderleri minimumda tutabilecek mi ?
Bir çok nedenden dolayı bu sonuçlar ondokuz büyük Amerikan bankasının sermaye – özvarlık ihtiyacını tahminlerin altında göstermiştir .
Bankacılık ve finansal krize , kayıpların tahminlerin altında görünmesi ve günü idare etmeye dönük yaklaşımlar yavaş yavaş ilerleyen kısmi kamulaştırmaların hızlanmasına , morallerin bozulmasına yol açabilir .
Finansal krizin mali giderlerinin artması zor durumdaki finansal kurumları hayalete dönüştürebilir .
kaynak:Roubini,rge
Şu anki yaklaşım finansal krizi çözebilecek mi , verimli olabilecek mi ? Finansal kurtarmaları yaparken mali giderleri minimumda tutabilecek mi ?
Bir çok nedenden dolayı bu sonuçlar ondokuz büyük Amerikan bankasının sermaye – özvarlık ihtiyacını tahminlerin altında göstermiştir .
Bankacılık ve finansal krize , kayıpların tahminlerin altında görünmesi ve günü idare etmeye dönük yaklaşımlar yavaş yavaş ilerleyen kısmi kamulaştırmaların hızlanmasına , morallerin bozulmasına yol açabilir .
Finansal krizin mali giderlerinin artması zor durumdaki finansal kurumları hayalete dönüştürebilir .
kaynak:Roubini,rge
11 Mayıs 2009 Pazartesi
İşinizi Daha İyi Yapmak İçin İpuçları
Pazarda firmalar bazen birbirlerinin benzeriymiş gibi bir izlenim oluştursa da yöntemleri farklıdır . Farkı ortaya çıkartan özelliklere bir göz atalım .
Müşterilerin Nelere Dikkat Ettiklerini Anlayın
Rakiplerinizi , promosyonları izleyin .
Müşterilerinizi Koruyun
Müşterileriniz daha az alsa da hala alışveriş yapıyorlar . Yetenekleriniz onları alışveriş yapacakları ana kadar elde tutmaya uygun olmalıdır .
Büyümeye Uygun Pozisyon Alın
Belki ucuz fiyatlardan yapılacak biraz yatırım , belki de verimlilik konusunda yapacaklarınız , gelecekte karlılığınızı arttıracaktır .
Operasyonel İşlerden Kar Merkezine Dönün
Operasyonel iş akışının her bir aşamasını kar merkezine dönüştürme olasılıklarını araştırın .
Bu durum yatay büyümenizin yolunu açarak gerçek potansiyelinize yaklaşmanıza destek olacaktır .
Süreci Gözden Geçirin
Onlar sizin ürünlerinizi neden dolayı alacaklar ? Ne fayda sağlayacaklar ? Sizin müşterilerinizi , tedarikçilerinizi , veri tabanınızı , dağıtım kanallarınızı , acentelerinizi mi kullanacaklar ?
Bunların farkında olmanız daha iyi pazarlık yapmanıza yol açacaktır .
Ödeme Yapılandırmasında Esnek Olun
Şirketler geleneksel olarak ödemenin bir bölümünü sonra yapmak isterler .
Pozitif Olun
Sürekli alıcılarınız sizin onlardan uzaklaştığınızı hissederlerse uzaklaşabilirler .
Görünür Olun
Basit ve anlaşılır tablolar aracılığıyla iletişim kurun . Örneğin grafikler oluşturarak gelecek yıllarda müşteri , şube sayınızdaki , gelirinizdeki hedeflediğiniz artışları müşterilerinizle paylaşın . Onlar da konu üzerinde düşünecektir .
Marka
Marka ve isimlendirme müşteri iletişiminize önemli katkılar yapar .
Rolünüzü Hafifletin
Sizin rolünüz satış yapmaktan çok verimliliği izlemektir . Ekibinizin yetki ve yeteneklerini arttırabilirseniz başarırsınız .
Ev Ödevinize Çalışın
Bulabildiğiniz kadar potansiyel müşteriler bulun
Sağlam Bir İş Modeli Oluşturun
İş modeliniz işinizin gelirininin artışı üzerine yapılanmalıdır .
Hazır Olun
Satışa hazır hale gelin . Pazarla ilgili tüm unsurları barındıran planınız , geçmiş ve gelecekteki üçer yıllık finansal veri ve tahminleriniz elinizin altında olsun .
kaynak:bmighty
Müşterilerin Nelere Dikkat Ettiklerini Anlayın
Rakiplerinizi , promosyonları izleyin .
Müşterilerinizi Koruyun
Müşterileriniz daha az alsa da hala alışveriş yapıyorlar . Yetenekleriniz onları alışveriş yapacakları ana kadar elde tutmaya uygun olmalıdır .
Büyümeye Uygun Pozisyon Alın
Belki ucuz fiyatlardan yapılacak biraz yatırım , belki de verimlilik konusunda yapacaklarınız , gelecekte karlılığınızı arttıracaktır .
Operasyonel İşlerden Kar Merkezine Dönün
Operasyonel iş akışının her bir aşamasını kar merkezine dönüştürme olasılıklarını araştırın .
Bu durum yatay büyümenizin yolunu açarak gerçek potansiyelinize yaklaşmanıza destek olacaktır .
Süreci Gözden Geçirin
Onlar sizin ürünlerinizi neden dolayı alacaklar ? Ne fayda sağlayacaklar ? Sizin müşterilerinizi , tedarikçilerinizi , veri tabanınızı , dağıtım kanallarınızı , acentelerinizi mi kullanacaklar ?
Bunların farkında olmanız daha iyi pazarlık yapmanıza yol açacaktır .
Ödeme Yapılandırmasında Esnek Olun
Şirketler geleneksel olarak ödemenin bir bölümünü sonra yapmak isterler .
Pozitif Olun
Sürekli alıcılarınız sizin onlardan uzaklaştığınızı hissederlerse uzaklaşabilirler .
Görünür Olun
Basit ve anlaşılır tablolar aracılığıyla iletişim kurun . Örneğin grafikler oluşturarak gelecek yıllarda müşteri , şube sayınızdaki , gelirinizdeki hedeflediğiniz artışları müşterilerinizle paylaşın . Onlar da konu üzerinde düşünecektir .
Marka
Marka ve isimlendirme müşteri iletişiminize önemli katkılar yapar .
Rolünüzü Hafifletin
Sizin rolünüz satış yapmaktan çok verimliliği izlemektir . Ekibinizin yetki ve yeteneklerini arttırabilirseniz başarırsınız .
Ev Ödevinize Çalışın
Bulabildiğiniz kadar potansiyel müşteriler bulun
Sağlam Bir İş Modeli Oluşturun
İş modeliniz işinizin gelirininin artışı üzerine yapılanmalıdır .
Hazır Olun
Satışa hazır hale gelin . Pazarla ilgili tüm unsurları barındıran planınız , geçmiş ve gelecekteki üçer yıllık finansal veri ve tahminleriniz elinizin altında olsun .
kaynak:bmighty
7 Mayıs 2009 Perşembe
Kaybolan Bilgi Firmalara Para Kaybettirir
Büyük bir tüketici ürünleri şirketi teknik dizayn problemlerinden dolayı yeni ürününü pazara sürmekte zorlanıyor ve sürekli erteliyordu .
Uzun bir süre kaybetse de sonunda problemi çözmüştü .
Pazara geç girmenin yanı sıra gecikmenin finansal maliyeti ise bir milyar dolar kadardı .
Kötü haberler yalnızca bununla sınırlı değildi . Aslında şirket çözümü on beş yıl öncesinde bulmuştu . Fakat sürekli eleman sirkülasyonu ve emeklilikler bilginin kaybolmasına , unutulmasına yol açmıştı .
Çalışanlar işten ayrıldığında süreçler yeterince sisteme bağlanmadıysa bilgide onlarla birlikte uçar gider .
Çalışanlar ve şirket organizasyonu arasında sağlıklı bilgi akışı oluşturulamadığı durumlarda sermaye ve bilgi boşa harcanır .
Şirketlerin başarısında , çalışanlarla yönetim arasında bilgi akışının sürekliliğinin sağlanması için bilinçli yöntemlere başvurulmasına ihtiyaç vardır.
Özellikle kurumsallaşmadan uzak olanlarda .
kaynak:hbs
Uzun bir süre kaybetse de sonunda problemi çözmüştü .
Pazara geç girmenin yanı sıra gecikmenin finansal maliyeti ise bir milyar dolar kadardı .
Kötü haberler yalnızca bununla sınırlı değildi . Aslında şirket çözümü on beş yıl öncesinde bulmuştu . Fakat sürekli eleman sirkülasyonu ve emeklilikler bilginin kaybolmasına , unutulmasına yol açmıştı .
Çalışanlar işten ayrıldığında süreçler yeterince sisteme bağlanmadıysa bilgide onlarla birlikte uçar gider .
Çalışanlar ve şirket organizasyonu arasında sağlıklı bilgi akışı oluşturulamadığı durumlarda sermaye ve bilgi boşa harcanır .
Şirketlerin başarısında , çalışanlarla yönetim arasında bilgi akışının sürekliliğinin sağlanması için bilinçli yöntemlere başvurulmasına ihtiyaç vardır.
Özellikle kurumsallaşmadan uzak olanlarda .
kaynak:hbs
4 Mayıs 2009 Pazartesi
Küresel Durgunluk Tahminleri Neleri Öngörüyor
Yılın ikinci yarısında Amerikada % 6 ‘lık pozitif büyüme , ekonomistler arasında kabul gören bir görüş olsada benim düşüncem negatif % 6 ‘dan yavaşça son çeyrekle negatif % 2 ‘lere gelinmesi.
Gelecek yıl için ise genel kabul % 2 büyüme iken , % 0,5 ile daha düşük seyretmesi yönünde .
İşsizlik tahmini bu yıl % 10 üzeri . Gelecek yıl teknik olarak durgunluğun dışına çıkılacağını düşünsemde durgunluğun içindeymiş gibi hissedilecek .İşsizlikse % 11 ‘ in üzerinde olacak .
Daralmanın geçmiş iki çeyrek gibi olacağını düşünmesemde hala dipte olunduğunu düşünüyorum .Gelecek yıl başı veya ortasına kadar .
Bu konular tahminimce özellikle Avrupa ve Japonya için olmak üzere dünya genelinde pek parlak olmayacak . Durgunluklarından gelecek yıl sonuna doğru çıkabilecekler .
Altı ay önce L şeklinde bir durgunluktan endişe duyuyordum .Bu günse U şeklindeki durgunluğun ortalarında olduğumuz kanaatindeyim .
kaynak:Roubini,rge
Gelecek yıl için ise genel kabul % 2 büyüme iken , % 0,5 ile daha düşük seyretmesi yönünde .
İşsizlik tahmini bu yıl % 10 üzeri . Gelecek yıl teknik olarak durgunluğun dışına çıkılacağını düşünsemde durgunluğun içindeymiş gibi hissedilecek .İşsizlikse % 11 ‘ in üzerinde olacak .
Daralmanın geçmiş iki çeyrek gibi olacağını düşünmesemde hala dipte olunduğunu düşünüyorum .Gelecek yıl başı veya ortasına kadar .
Bu konular tahminimce özellikle Avrupa ve Japonya için olmak üzere dünya genelinde pek parlak olmayacak . Durgunluklarından gelecek yıl sonuna doğru çıkabilecekler .
Altı ay önce L şeklinde bir durgunluktan endişe duyuyordum .Bu günse U şeklindeki durgunluğun ortalarında olduğumuz kanaatindeyim .
kaynak:Roubini,rge
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)