29 Ocak 2009 Perşembe

Durgunluk Dönemlerinde Stratejiler Pazara Uydurulabilir

Durgunluk işaretlerinin göründüğü bir dönemde şirketler bazı şeyler yapabilirler.

Pazarlama bütçelerini kısmak yerine bu ortamda müşterilerin neler isteyebileceğini tanımlayıp uygun cevapların üretilmesi önem kazanır.

Müşteriler artık daha fazla araştırmakta ve satın almada isteksiz.Alımlarını ertelemekte veya daha az almakta.

Ekonominin zor dönemlerinde insanlar evde daha uzun süreler kalırlar. Konu dikkate değerdir.

Ürün çeşitlerinizi gözden geçirin.Çok özel ürünlerden daha fazla çok özellikli ürünleri düşünün.

Satıcıları destekleyin.Belirsiz dönemlerde kimse fazla stok tutmak istemez.

Fiyatlama stratejinizi gözden geçirin . Müşteriler çevrelerindeki en iyi teklifleri değerlendirmek isterler.

Örneğin daha küçük paketler ve düşük fiyatlar.

Şirketler pazar payı konusunda bir rekabet içindedir ve bazı şartlarda ayakta kalırlar. Maliyet yapısının farkında olmak fiyat promosyonlarında hareket alanını genişletir.

Şirket değerlerini gözden geçirin.Ceo ‘lar müşteri ve çalışanları için daha fazla süre harcamalı.

Başarılı şirketler böyle dönemlerde pazarlama stratejilerinden vazgeçmeyip , stratejilerini pazara uydururlar.

kaynak:hbs

26 Ocak 2009 Pazartesi

Liderlik İçin Süre Ve Başka Şeyler Gerekir

Anlaşılmaz sözler ,anlamsız tartışmalar ,işe yaramaz teoriler liderlik kavramını çevreleyen büyük bir bulut gibidir.

Bu nedir ? , kim yapmıştır ? Daha iyi nasıl yapılabilir ?

Yeni terfi etmişseniz veya bir ekip sorumluluğunu ilk kez alacaksanız gerçekte liderlikle ilgili birkaç şeye ihtiyaç duyarsınız.

Terfi ettiyseniz ve ekibin performansından kendinizi sorumlu hissettiğinizde lider olmaya başlarsınız.Bir şeyler sihirli bir şekilde değişmeyecek ,gerçekte bir yıl kadar sonra yeni rolünüze alışmış olacaksınız.

Lidersiniz çünkü ekibiniz size öyle davranacak.

Bu konuma geldiğinizde bireysel bazı yetenekleriniz aşağıya doğru gidecek.Yalnızca daha fazla çalışmaya karar veya performans geliştirmeye ağırlık vereceksiniz. Grubun performansından sorumluluğunuz onlarında kaderini belirleyecek.

Yeterince etkilenecek veya etkilenmeyecekler.

Söylediklerinize dikkatlerini verecekler ve yapacaklar.Davranışlarını ona göre ayarlayacaklar.

Sonuçta belirlenen amaca ulaşmak için çaba harcayacaklar.

Amaca ulaşmak liderliğin bir bölümüdür.Diğeri insanların dikkatini çekebilmektir.

Dikkatlerini çekmeden kısa vadede iyi sonuçlar alınabilse de bireysel ve şirket amaçları için uzun vadede ekip çalışması olmadan bu mümkün olmaz.
Günün sonunda liderliğinizi iki kritere dayanarak ölçebilirsiniz.

İşimizi bitirdik mi ?

Ekibimiz bu gün dünden daha iyi mi ?


kaynak:ezinearticles

21 Ocak 2009 Çarşamba

Yenilikçi Firmaların Kuralları Değişiyor

Dünyanın değişik yerlerinde faaliyet gösteren firmalar artık aşağıdaki kuralları uygulamaya başlamıştır.

- Önemsiz mühendislik aktivitelerden daha fazlası olarak ar – ge ve yenilik faaliyetlerini dünyada yap.

Üniversite ve laboratuarlarla olabildiğince fazla araştırma işbirliğine yönel.Dışa dönük yetenek stratejileri oluştur.

- Çağımızın firmaları yalnızca uzakdoğudaki maliyet avantajlarına konsantre olmazlar.Bazıları oralarda iyi planlanmış yenilik merkezleri kurmaya başlamıştır.

- Buluş bilgilerini koru

- Ar – Ge sorumluluğunu dünyadaki merkezlere devret.

Yenilikçi firmalar bunu uygulamaya başlamıştır.Örneğin AUS Telekom 2010 ‘a kadar Ar –Ge faaliyetlerinin % 30 ‘unu ülke dışında yapmayı planlamaktadır.

kaynak:bw

19 Ocak 2009 Pazartesi

Şirketi Yönetirken Aklını Kullan

Biz biliyoruz ki insan davranışları beklentilerden etkilenir.

Aşağıdaki formulasyon şirketlerce yaratılacak değer açısından önemlidir.

- Şirketinin değerini topluma refah yaratmak için arttır.

- Kanunlara ve sözleşmelere önem ver.

- Kararlarını sağlıklı bilgilere dayanarak al.

- Kişisel çıkarların şirket çıkarlarının önüne geçmesine hiç bir zaman izin verme.

- Şirket performansının doğru ve şeffaf olmasını sağla.

- Teşvik edici yönetim standartlarına göre sorumlulukları dağıt.

kaynak:hbs

15 Ocak 2009 Perşembe

Müşterilere Kulak Verin

Günümüzde müşteriler titiz ve talep edici.Ürünlerin doğru zaman ve yerde bulunması gerekiyor.

Şirketler müşterilerin baskısı altında .

Bu durum üreticilerdeki önemli bir değişikliği ortaya çıkartıyor.

Geçen yüzyılın önemli bir bölümünde şirketler , müşterileri yeterince göz önüne almadan pazarı yönlendirebiliyordu.Tüketicilerin söyleyebilecekleri fazla bir şey yoktu.

Satıcı merkezli dönemde müşterilere sunulan sınırlı seçenekler , tam kapasiteli üretime ulaşmaya daha kolay olanak veriyordu.

Bugünse şirketler müşterilerin istekleri hakkında bir çok şeyi bilmekte.

Pazarlama ve satış departmanları müşterilerle ilgili bilgileri değerlendirerek uzmanlıklarını arttırmışlardır.

Örneğin Danone düşük kalorili yoğurdunun ambalaj dizaynını internet üzerinden müşterilerine test ettirmiştir.Gelen yüzlerce cevap sayesinde müşteri isteğine uygun seçimi yapabilmiştir.

BMW ,Dell gibi firmalarsa müşteri isteklerine göre ürün dizaynında daha da ileriye giderek daha fazla detaydan yararlanmışlardır.

kaynak:hbs

12 Ocak 2009 Pazartesi

Dış Pazarlara Açılırken

Halen ülke içinde satış yapıyor ve uluslar arası pazarlara mı girmek istiyorsunuz ?

Doğal olarak iki pazar için aynı planları uygulayamazsınız.

Uluslar arası pazarlarda üç tane farklılık vardır.


Geri Bildirim

Yurtdışında farklı pazarlara açılırken pazarda olan bitenleri anlamalısınız.Doğru bir şekilde pazara yerleşebilmek için en önemli öncelikleriniz nelerdir ?

Yeni pazarlara uygun bir şekilde iletişiminizi ,pazarlama ve satış stratejilerinizi düzenlemeniz gerekir.

Farklı kültürlerle iletişim kurabilmek önemlidir.İyi anlamak için çaba ve süre gerekir.

Pazarı anladıktan sonra dikkatini çekmeye ihtiyacınız vardır.Pazar büyüklüğü ve yanlış kararlardan uzak durmak.

Esneklik

Orada bir çok şey sizin yerel pazarınızdan farklıdır.

Farklılığınız etkileyicide olabilir.Yabancı bir ülkede işinizin her aşamasında pazarın sesini dinleyin ,geri bildirimler alın ,ulaştığınız sonuçları değerlendirin.

Para ,vakit tasarrufu ve kültürel yanılgılara düşmemek için planlarınızı esnekliğide içerecek şekilde tekrar kontrol edin.

Sürdürülebilirlik

Ayakta kalabilmek için

- Planlarınızı sürekli gözden geçirin

- İş süreçlerini planlayın

- Her adım ölçülebilir olmalıdır.

- Attığınız adımların işe yarayıp yaramadığını değerlendirin.

- Sonuçların sağlıklı bir şekilde rakamlara dökülmesi

- Sonuçların ayakta kalmak için değerlendirilmesi

Temel planlarınız olsa bile yukarıdaki üç farklılığı unutmayın.

kaynak:ezinearticles

8 Ocak 2009 Perşembe

Yeni Pazarlara Girerken

Dünyada firmalar yeni bir pazara girişte , taktiklerini oluştururken aşağıdaki konuları göz önüne alırlar .


- Önce Ürün ve hizmetlerini pazara uyarla.

- İş modelini oluştururken pazardaki engelleri göz önüne al.

- En son teknolojileri satın al veya keşfet ve onları verimli kullan.

- Yetenekli insanlarla çalış ve onları eğit.

- Rekabete girmeden önce pazarı ve ölçeğini doğru belirle

- Seni pazarda büyütebilmesi ve taşıyabilmesi için üst yönetimini yetenekli insanlardan oluştur.

kaynak:hbs

5 Ocak 2009 Pazartesi

Liderlikte Hangi Özellikler Daha Önemli

Liderlik ne kadar önemli ?

Bu kriz karmaşık finansal ürünlerin neden olduğu değil ,Wall Street ‘deki başarısız yöneticilerin neden olduğu bir krizdir.

Bir liderlik uzmanı olan Harvarddan George ‘a göre kötü liderler ‘’önce ayakta kal ‘’ gibi öncelikli talimatlara uymak yerine kısa dönemli kazançlar peşinde koşarlar.

Başarısız yöneticiler aynı zamanda firmaların küçülmesine neden oldu.

Gerçek organizasyon liderleri ise risklerin açık olarak farkında olup ona göre yön değiştirebilirler.

Bu konuda bir çok firma ,yönetici ,politikacı ,medyada eleştirilebilir.Bunun yalnızca Amerika ile sınırlı olduğunu düşünmeyin .

Küresel olarak bakıldığında ülkelerin krize verdiği cevaplar liderlik konusunda fikir verici olabilir.

kaynak:blogsbnet

1 Ocak 2009 Perşembe

Krizlerde İhtiyaç Gerçek Öncelikleri Belirlemektir

Geçtiğimiz günlerde yaptığım bir ziyarette firmanın üst düzey yöneticilerine karşılaştıkları tehlikeli durum karşısında acil olarak nelerle ilgilendiklerini sordum.

Neredeyse hiçbirisi sorduğum soruyu birkaç dakika bile değerlendirmeye değer bulmadı.Gördüklerim bir fırtınayı anımsatıyordu. İnsanlar zor kararlar alabilmek için bir toplantıdan diğerine koşturuyordu.

Orada gerçekte acil olan ihtiyaç ise düşük önemli öncelikleri daha fazla devretmekti.

- Kayıtsız veya ne yapabilirim ?

- Endişeli ,kızgın ,bozulmuş ,

- O gün yapılacak yararlı işlerin belirlenmesi

Bu durumlarda neler hissettiğinizin yol açtığı sonuçlarda büyük farklar vardır.

Rahatlık kadar acil önceliklerin yanlış belirlenmesi de şirketler için tehlikelidir.

Ne yapılabilir ?


- Yapılan her şeyin gerçekte neye yol açacağının farkında olun. Çevrenizdekiler ,altınızda çalışanlar ne yapıyorlar ? Dikkatlice izleyin ,bilgilere göz gezdirin.Gerçek durumu görmek zor değil.

Diğerlerine gerçeği görmelerinde yardımcı olun.Onlara söyleyin ama aynı zamanda gösterin.

-Etrafınızdakilere gerçek öncelikleri gösterebilmek için bir projektör olun.Anlayarak davranmak sizin gerçek acil önceliğinizdir.Yanlış önceliklere yönlendiren konuşmalar yapmayın.

Bazı tanınmış firmalar da hasarlar görebilir.Bu belki kaçınılmazdır.

Gerçek öncelikleri belirlemeye başlamak ise daha iyi bir geleceğe ulaşmanın mantıklı yoludur.

kaynak:conversationstarter